Infostart.hu
eur:
382.1
usd:
328.04
bux:
108922.07
2025. december 5. péntek Vilma
A Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tram-train villamosvasút-vonalon átépített algyői vasúti megállóhely 2019. május 13-án. A kiépülő villamosvonal és a meglévő vasútvonal összekapcsolásával gyorsabb és kényelmesebb lesz a közösségi közlekedés, ezzel Szeged és Hódmezővásárhely központja között gyors és átszállásmentes kapcsolat jön létre. A projekthez olyan szerelvényekre van szükség, amelyek a városi villamoshálózaton és a vasútvonalon is egyaránt biztonságosan közlekednek.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Újabb mérföldkő a magyar tram-train-projektben

Megvannak az első prototípusok, de még sok idő eltelik, mire megkezdődhetnek vele a hatósági próbák.

Elkészült az első három jármű kocsiszekrénye a Stadler valenciai gyárában, és a megrendelő MÁV-Start elfogadta a prototípusokat – értesült a Magyar Nemzet. Az első két tram-train jármű leszállítására és a hatósági próbák megkezdésére várhatóan jövő év második felében kerülhet sor.

A magyar vasúttársaság nyolc hibrid tram-train jármű megrendelésére 2017 novemberében kötött szerződést a közlekedési tárcával. A 17,62 milliárd forint értékű támogatási szerződés a járművek beszerzésére, valamint a szegedi tram-train karbantartó bázis létesítéséhez szükséges berendezések beszerzésére biztosít forrást.

Eközben zajlik a vasúti pálya kialakítása Hódmezővásárhelyen. A beruházást végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azt közölte, hogy az év végére a városi szakaszon 85 százalékos készültséget érnek el. Azután csak felsővezeték-építési, biztosítóberendezési munkák, illetve a lámpák összehangolása, a járművek tesztelése zajlik majd.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×