Elkészült az első három jármű kocsiszekrénye a Stadler valenciai gyárában, és a megrendelő MÁV-Start elfogadta a prototípusokat – értesült a Magyar Nemzet. Az első két tram-train jármű leszállítására és a hatósági próbák megkezdésére várhatóan jövő év második felében kerülhet sor.
A magyar vasúttársaság nyolc hibrid tram-train jármű megrendelésére 2017 novemberében kötött szerződést a közlekedési tárcával. A 17,62 milliárd forint értékű támogatási szerződés a járművek beszerzésére, valamint a szegedi tram-train karbantartó bázis létesítéséhez szükséges berendezések beszerzésére biztosít forrást.
Eközben zajlik a vasúti pálya kialakítása Hódmezővásárhelyen. A beruházást végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. azt közölte, hogy az év végére a városi szakaszon 85 százalékos készültséget érnek el. Azután csak felsővezeték-építési, biztosítóberendezési munkák, illetve a lámpák összehangolása, a járművek tesztelése zajlik majd.