Az első magyarországi tram-train vonalra nyolc villamosvonatot rendeltek meg a Stadler Railtől 2017 májusában, 2020 júliusában pedig további négy szerelvénnyel egészítették ki a megrendelést – számolt be a railcolornews.com.
A tizenkét, alacsonypadlós szerelvény jár majd Szeged és Hódmezővásárhely között, ezzel segítve több ezer ember ingázását. A városokon belül elektromos üzemben futnak majd a szerelvények, míg a, városokat összekötő vonalon pedig a dízelmotort fogják használni.
A városokban a kétirányú járművekre 50 km/órás sebességkorlátozás vonatkozik, a városokon kívül pedig akár 100 km/órás sebességet is elérhetik a 37,2 méter hosszú, 2.65 méter széles szerelvények, amelyek egyszerre 216 utast tudnak szállítani.
Az első szerelvény már kigördült a valenciai gyárból, és megkezdte a próbaüzemet. Az egyéves tesztet követően az első nyolc kocsi 2021 őszén érkezik Magyarországra.