A februárban a Malév élére került új menedzsment legfőbb feladata a légitársaság pénzügyi helyzetének javítása. Mivel az idei évi menetrenden – mint legfőbb terméken - már nem tudtak változtatni, ezért úgy döntöttek, hogy értékesítik az üzemanyag-üzletágat. Gönci János, a Malév Rt vezérigazgatója szerint a vállalat kritikus helyzetbe került.
„Látszott a tervekből, hogy valamit tenni kell, különben a Malév fizetésképtelenné válik záros határidőn belül, és az üzemanyag üzletág volt az, amelynek a tevékenysége a legkevésbé tartozik a légiközlekedéshez, hiszen van abban valami furcsa, hogy mi más légitársaságoknak üzemanyagot adunk el, miközben konkurenciák vagyunk az utasszállításban” – fogalmazott Gönci János.
A Malév vezérigazgatója úgy látja: ezzel az üzlettel mind az eladó, mind pedig a vevő jól járt. Arra a kérdésre, hogy miért pont a Budapest Airport veheti meg a kerozin üzletágat működtető Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft-t, Gönci János azt mondta, hogy az egy alku része volt, ráadásul a helyzetet a Budapest Airport privatizációja előtt mindenképpen rendezni kellett.
„Összességében nem veszítünk semmit, tehát nem az történik, hogy évek alatt szépen visszafizetjük a Budapest Airportnak azt az árat, amit ő adott az üzemanyag üzletágért. A kerozin ára a rotterdami kőolajárhoz van kötve” – mondta a Malév Rt vezérigazgatója.
A kerozin üzletágért fizetett 7 milliárd forintos vételár megegyezik a független vagyonértékelő által korábban meghatározott piaci értékkel. Ebből az összegből kerülnek elszámolásra azok a tartozások, amelyeket a Malév eddig felhalmozott a Budapest Airporttal szemben.
Valami nincs rendben Vlagyimir Putyinnal - szúrta ki a német sajtó