eur:
395.08
usd:
370.92
bux:
65117.48
2024. április 19. péntek Emma
Kószó Rita projektmenedzser munkahelyére tart kerékpárjával a fővárosi Szabadság hídon 2018. május 7-én. A Magyar Kerékpárosklub május 14-től június 10-ig tartja a Bringázz a munkába! kampányt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium támogatásával.
Nyitókép: MTI Fotó: Balogh Zoltán

Nincs az a kerékpár most, amit ne lehetne eladni

Ezzel párhuzamosan természetesen igen nehéz új kerékpárhoz jutni.

Több tényező együttállása miatt hatalmas hiány alakult ki a világon kerékpárokból. A gyártók még mindig érzik a tavalyi gyárleállások hatását, brutálisan megdrágultak az alapanyagok és a fuvarozás, miközben az embereknek lassan a hócipőjük tele van az otthonüléssel és mennének már tekerni valamerre. Viszont a becslések szerint akár még évekig eltarthat, mire helyreáll a piac egyensúlya, jó esély van arra, hogy az idei szezonban hiánycikk lesz a kerékpár a legtöbb sportboltban – írja a portfolio.hu.

A lap arról ír, hogy globális gond van a piacon, nem arról van szó, hogy csak Magyarországon van hiány új kerékpárokból.

A járvány idején megnőtt az igény a kerékpárokra, és a gyártók nem tudtak lépést tartani a megnövekedett kereslettel. A kereslet növekedésével párhuzamosan az utóbbi egy évben több gyárat is le kellett állítani ideiglenesen a járvány miatt, vagyis a kínálat egy része kiesett. Ráadásul a fertőzés terjedése miatt szállítási nehézségek is adódtak, szigorodtak az ellenőrzések a határokon. Ide sorolható még a Kínából történő tengeri szállítás jelentős késése és drágulása.

Rátesz erre egy lapáttal a globális alapanyaghiány, a kerékpáriparban elsősorban alumíniumra lenne szükség.

Már tavaly 10-15 százalékkal nőttek az árak a piacon, ehhez hasonló mértékű drágulás jöhet rá erre az idén.

A hazai Decathlonnál tavaly tavasz vége felé szembesültek először a kínálat szűkösségével. Azt mondják, most nincs az a kerékpár, ami ne lehetne eladni.

A lezárásokkor telítődtek a raktárak, nem tudtak már terméket fogadni, ezért azok a kikötőkben, konténerekben “várakoztak”. Közben viszont elfogytak az üres konténerek világszerte, valódi verseny alakult ki a szállítóeszközökért, ami még feljebb srófolta az árakat.

A magyarországi Decathlonnál az utóbbi egy évben 10 százalékkal nőtt a kerékpárok forgalma, az igazi roham azonban az idén indult el, 2021-ben 28 százalékos volt a növekedés – árulta el a lapnak a cég. Hozzátették, hogy a korábbi évekkel ellentétben most nem a jó idő vagy a húsvéti időszak hozta meg a keresletnövekedést, hanem sokkal korábban, már februárban beindult a szezon.

A Decathlon már korábban úgy döntött, hogy számos gyárat telepít Európába. 2023-ig azonban még fennmaradhatnak az átmeneti készlethiányok.

A cég emellett stratégiát is vált: a jövőben sokkal kevesebb kerékpár lesz elérhető fizikailag az üzletekben, a legtöbb típusból csak bemutató darabot tartanak majd. Ennek célja, hogy az eladásaik jelentős részét az áruházi munkatársak segítségével az online csatornára irányítsák, és az áruházak helyett a raktárakból szolgálják ki az igényeket, ezáltal igyekeznek biztosítani az azonos esélyeket.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×