A csalók újabb módszerei között megfigyelhető, hogy banki alkalmazottnak kiadva magukat hívják fel a kiszemelt áldozatot. A csalárd szándékú emberek Jász-Nagykun-Szolnok megyében az elmúlt napokban Tiszaföldváron is Mezőtúron is sikeresen próbálkoztak - írja a police.hu.
A sértettek napközben kaptak egy telefonhívást, amelyben a vonal túlsó végén lévő személy banki alkalmazottként mutatkozott be. A hívó azt állította, hogy a sértett számláján gyanús tranzakciókat, nagyobb összegű, vagy épp több apróbb megkezdett utalást lát. Megkérdezte a gyanútlan áldozatot, hogy ő indította-e az átutalásokat, és mivel a válasz rendre „nem” volt, arról győzte meg a számlatulajdonost, hogy előbb jóvá kell hagynia ezeket, csak utána van mód a tranzakciók tiltására.
Hogy hihetőbbé tegyék a hívást, a csalók attól sem riadtak vissza, hogy úgy tegyenek, mintha egy kollégájukhoz, vagy épp kolléganőjükhöz kapcsolnák a hívott felet, akit persze megkértek, hogy kövesse az elhangzó utasításokat.
A rendőrség figyelmeztet: senki ne dőljön be a csalóknak!
Kérik, fogadják meg az alábbi tanácsokat:
- Ha úgy tűnik, hogy a bankjától telefonhívást kap, mindenképp ellenőrizze le a telefonszámot!
- Legyen gyanús, ha azt állítják, hogy megkezdett utalásai vannak, amelyeket jóvá kellene hagyni!
- Ne hagyjon jóvá semmilyen tranzakciót, amelyet nem Ön indított!
- Ne adja ki telefonon keresztül a bankkártyája adatait! (bankkártya száma, lejárati idő, CVC kód). A bankok nem kérnek ügyfeleiktől sem telefonon, sem e-mail útján érzékeny banki azonosító adatokat és jelszavakat!
- Ha SMS formájában kap megerősítő kódot, azt ne adja ki a vonalban lévő ismeretlennek!
- Amennyiben hasonló hívást kap, illetve ha efféle hívás során adatait átadta, haladéktalanul jelezze az esetet az érintett pénzintézetnek! Ha kára keletkezett, tegyen bejelentést a 112-es segélyhívón számon, vagy személyesen a rendőrségen!