eur:
393.31
usd:
355.08
bux:
72243.41
2024. szeptember 5. csütörtök Lőrinc, Viktor
fotó: Infostart
Nyitókép: fotó: Infostart

Lezártak egy népszerű dunai strandot Budapest közelében

Le kellett zárni a dunakeszi szabadstrandot, mert a vízminőség ellenőrzésekor "az egyik biológiai paraméter a megengedett határérték felett volt".

Az önkormányzat közlése szerint "a legutóbbi Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. vízminőség-vizsgáló laboratóriuma által végzett mérés szerint szabadstrandunk vizében az egyik biológiai paraméter a megengedett határérték felett volt."

Ezért átmenetileg nem szabad fürdeni a Dunában Dunakeszinél.

A következő vízmintát szombaton veszik, a vizsgálati eredmények várhatóan hétfőre érkeznek meg, tehát a zárlat hétvégére biztosan szól.

A strand vizével amúgy már korábban is gondok voltak. Az Infostarton is írtunk arról, hogy az NNGYK vízellenőrzése során 6 magyarországi nyílt vízi strand került a kifogásolt kategóriába, ezek között volt már akkor is a dunakeszi Duna-parti strand. Ez azonban a 2023-as évre vonatkozott és idén eddig lehetett fürdeni.

Az NNGYK honlapja szerint egyébként a legutóbbi vízmintát július 9-én vették és arra hivatkozva írják, hogy "a vízminta értékelése: nem megfelelő. Mintavétel dátuma: 2024. 07. 09. Fürdővíz éves minősítése: kifogásolt.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.05. csütörtök, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A saját autógyártóit vérezteti ki Európa, súlyos pénzek forognak kockán

A világ a zöldebb energia, a tisztább közlekedés felé halad, bár az oda vezető út szemmel láthatóan egyenetlen. A kezdeti felfutás után az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett, idén csak stagnálnak az eladások az EU-ban, közben viszont az uniós CO2-kibocsátási célkitűzéseknek ugyanúgy meg kell felelniük az autógyártóknak, ami jelentős problémákat szülhet egyes szereplőknél. Leegyszerűsítve arról van szó, hogy a gyártóknak meghatározott határértékek alatt kell tartaniuk a flottszintű kibocsátásuk, különben súlyos bírságokat kapnak - ezzel ösztönzik őket, hogy több tiszta járművet gyártsanak. A kvótákat ráadásul 2025-ben szigorítják, így ennek apropóján a UBS megvizsgálta, hogyan állnak az autógyártók a CO2-kibocsátási célok teljesítésében. Úgy tűnik, hogy a Volkswagen és a Renault lehet a legnagyobb bajban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×