Infostart.hu
eur:
388.53
usd:
330.75
bux:
110730.16
2025. december 22. hétfő Zénó
Nyitókép: Pixabay.com

Internetjogász: indokolniuk kell a korlátozásokat a közösségimédia-szolgáltatóknak

A Twitterre, a Facebookra vagy a YouTube-ra történt regisztrációkor mindenki elfogadja – sokszor elolvasás nélkül – a felhasználási feltételeket, a tiltások pedig ezek alapján történnek, ugyanakkor a felhasználó megkeresésére a szolgáltató sok esetben nem indokolja az intézkedését – mondta Baracsi Katalin internetjogász.

Sorra tiltják le a közösségimédia-szolgáltatók a platformjaikról a még hivatalban lévő amerikai elnök fiókjait. Donald Trump Twitter- és Facebook-oldalainak a felfüggesztése miatt került középpontba ez a kérdés, de a megalapításuk óta irányelvek, biztonsági szabályok, alapelvek mentén működnek ezek a platformok, és azt szavatolják, hogy a felhasználók biztonságosan tudják használni ezeket a felületeket – mondta az InfoRádió érdeklődésére Baracsi Katalin internetjogász.

"A biztonságot szavatoló irányelveket és közösségi alapelveket a regisztrációkor a felhasználó mint egy magatartási kódexet fogadja el, és vállalja, hogy például nem fog feltenni erőszakos vagy uszító tartalmat" – mondta a szakember, és Donald Trump esetével kapcsolatban hozzátette: a Twitter szabályozása szerint ha úgy tűnik, hogy a felhasználó veszélyezteti a többi embert vagy szervezetet, akkor

érvényesen felfüggeszthetik akár az amerikai elnök fiókját is.

Bárkivel megtörténhet, hogy egy időre valamelyik közösségimédia-felületét felfüggesztik, korlátozzák. A szolgáltatók ezt megtehetik, hiszen ez az ő felületük, és amikor szerződtünk velük, ráutaló magatartással elfogadjuk a feltételeiket. Ezeket az irányelveket és biztonsági szabályokat nem feltétlenül olvassuk el, csak akkor szembesülünk velük, ha tényleg történik valami a közösségi oldalunkkal – figyelmeztetett az internetjogász.

Korlátozást egyébként akkor is bevezethetnek a szolgáltatók, ha azt érzékelik, hogy a felhasználón kívül valaki más is használja és koordinálja az adott közösségi oldalt, tehát van ennek egy biztonsági funkciója is.

"Ami viszont homályos, hogy ha megtörténik a felfüggesztés, és az ember utánajár, hogy miért történt, akkor esetek nagyon kis hányadában kap reális visszajelzést, hogy melyik közösségi irányelvet vagy alapelvet sértette meg az oldalon. Emiatt nagyon nehéz a helyzet. Megértem, ha felháborodnak az emberek, ha hirtelen nem tudnak hozzáférni a közösségi oldalukhoz.

A szolgáltatók ezen a területen nem az átláthatóságra törekednek, holott ez mindegyikük működési szabályzatában benne van"

– hívta fel a legnagyobb problémára a figyelmet Baracsi Katalin.

Az internetjogász szerint ráadásul mára a közösségi média nagy mértékben közszolgáltatássá vált. Az emberek nagy része úgy kezeli, mint egy nyilvános fényképalbumot, egy olyan felületet, ahol mindenről mindenkinek elmondhatják a véleményüket. Úgy véli, mára teljesen közfeladatot látnak el ezek a platformok, nélkülözhetetlen felületek, ma már ott keresik az információkat, tartják a kapcsolatokat az emberek.

"Nagyon fontos, hogy minél inkább törekedjenek ezért a szolgáltatók az átláthatóságra és a felhasználói biztonságra. A felhasználók pedig a tudatosságra, mert például büntetőjogi szempontból nincs különbség abban, hogy online vagy a valóságban követ el valaki valami törvénybe ütközőt" – mondta a szakértő.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

A vállalkozásfejlesztési szakpolitika alapvető célja, hogy a kkv-k számára kiszámítható és stabil működési keretrendszer álljon rendelkezésre. Ennek mentén időről időre fellángol a vita az adórendszert illetően is. Elég hatékony-e, megfelelően ösztönzi-e a gazdasági szereplőket, támogatja-e a növekedést? Segíti-e a társadalmi igazságosság érvényre jutását? Szükség van-e a hangsúlyok eltolására? Ez egy természetes folyamat és szükség is van rá, hiszen a gazdaság szerkezete változik, a gazdasági szereplők viselkedése sem állandó, így előfordulhat, hogy ami a múltban működött, ma már nem elég hatékony és vice versa. A vállalkozásbarát adózási környezet teremti meg azt az alapot, amelyre a vállalkozásfejlesztési szakpolitika célzott eszközei rá tudnak épülni: a támogatások, kedvezményes programok és fejlesztési ösztönzők így nem helyettesítik, hanem tovább erősítik az adórendszer vállalkozásbarát hatását, és elősegítik, hogy a vállalkozások a rendelkezésre álló lehetőségeket növekedéssé, innovációvá és tartós versenyképességgé alakítsák. Magyarországon a viták központjába igen gyakran a társasági adó kerül. A kritikák sok esetben a 9 százalékos kulcsot célozzák, a legjellemzőbb bírálat, hogy az alacsony adókulcsnak köszönhetően a vállalatok nem veszik ki eléggé szerepüket a közteherviselésből. Érdemes ezért körbejárni a társasági adó mértékét, megvizsgálva az a vállalkozásfejlesztéssel, növekedéssel való kapcsolatát, az alacsony adókörnyezet jelentette előnyöket, amelyek talán nem mindig szembetűnők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×