eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
A közvetlen repülőtéri buszjárat Budapest belvárosában 2017. június 27-én. A Liszt Ferenc-repülőtér és a Deák Ferenc tér között július 8-ától közlekedik a 100E jelzésű járat.
Nyitókép: Illyés Tibor

Draskovics Tibor Vitézy Dávidnak: hibázott a BKK, de…

A BKK Igazgatóság elnöke a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójának október 4-én közzé tett levelére reagál.

Mint arról beszámoltunk, Vitézy Dávid a közösségi oldalon tette közzé a BKK Zrt. igazgatósági elnökének, Draskovics Tibornak írt levelét, amelyben az áll: a társaságnak díjfizetés nélkül, tizenöt napos átfutási idővel joga lett volna a 100E autóbusz koronavírus-járvány megjelenését követő leállítása után – vagy éppen előzetesen – a reptéri vonaljegyek költségmentes törlésére az automaták kínálatából. „A terméket mégis fél éven át, egészen most októberig nem távolították el a kínálatból és közleményük szerint ezután is csak indokolatlan költséggel tették” – fogalmazott

Draskovics Tibor hétfői válaszlevelében elsőként köszönetet mond a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójának, emlékeztetve, hogy a BKK Zrt. operatív irányítását a vezérigazgató látja el, ugyanakkor örül, hogy a megszólítása után elmondhatja véleményét „néhány, minden budapesti számára fontos kérdésről”.

A folytatásban kiemeli, a konkrét kérdés megkerülését elkerülendő,

„a BKK, mint azt nyilvánosan elismerte, hibázott, amikor nem szüntette meg a jegyvásárlás lehetőségét a jelenleg nem működő reptéri buszjáratra.

Ezen nincs mit szépíteni.” Hozzáteszi továbbá, hogy a hibáért felelős vezető, éppen emiatt, már nem is dolgozik a társaságnál, a vezérigazgató pedig intézkedett, hogy hasonló hiba a jövőben ne forduljon elő, illetve, hogy a BKK a jegyek árát visszatéríti.

A BKK Igazgatóság elnöke azt is örömmel vette, hogy Vitézy Dávid levelében idéz a jegyértékesítő automaták üzemeltetésére vonatkozó szerződésből is. Szerinte az jól rávilágít arra, hogy a 2013–14-ben megkötött szerződések mennyire előnytelenek a BKK számára, tekintve, hogy a „budapesti közösségi közlekedés meghatározó rendszereinek informatikai háttere – az ön döntései nyomán – nincs a BKK közvetlen ellenőrzése és irányítása alatt.” Egyetért továbbá, hogy az azonnali intézkedés – „egy gombnyomás” helyett – levelezésre és 15 napos várakozásra kényszerül, még egy olyan egyszerűnek tűnő ügyben is, mint egy jegyfajta értékesítésének felfüggesztése.

Ugyanakkor Draskovics Tibor úgy véli, a probléma ennél súlyosabb, hiszen – mint fogalmaz – a BKK akkor tud eredményesen intézkedni, ha az informatikai rendszer üzemeltetője pontosan betartja a szerződést. Ha nem, akkor újabb levelezés, kötbérrel való fenyegetés szükséges (ennek lehetőségeit a szerződés elég szűkre szabja), de az elvárt eredmény még mindig bizonytalan – teszi hozzá. A budapestiek már 2013-ban is nagyobb rugalmasságot vártak a BKK-tól, most meg még inkább. Ez a szerződési rendszer tehát súlyos kockázat Budapest számára: akadályozza, hogy kielégítsük a jogos igényeket. Dolgozunk azon, hogy ezt megváltoztassuk – ígéri.

Hangsúlyozza továbbá, a BKK olyasmiért fizetett, amit ingyen kellett volna megkapnia, felidézve azt, hogy 2019 februárjában módosították a szerződést és annak alapján „quality and realiase management” címén a BKK-nak fizetnie kell még az egyébként ingyenes szolgáltatásokhoz kapcsolódóan is.

A fentieken túl a BKK Igazgatóságának elnöke további más kérdéseket is felvet levelében. Elismerően szól az elmúlt évtizedekről, példaként említve a 4-es metró befejezését, a FUTÁR-t, az új járműveket és automaták telepítését. De mint mondja, küzdenek súlyos örökségekkel is: „sok száz, talán ezermilliárdnyi elmaradt karbantartás, felújítás a villamosvonalakon, a hidakon, a felüljárókon; a befuccsolt elektronikus jegyrendszerre kidobott közel 10 milliárd forint. És idetartoznak a gyakran elromló automaták, amikre az elmúlt években százmilliókat kellett költeni, mert hol a jegyet, hol a visszajárót nem adják ki” – vetette föl. Szerinte a budapestiek értékelnék, ha valaki legalább annyit mondana ezek kapcsán, hogy hibázott…

Mindehhez jön a járvány hatása – teszi hozzá. Nem titok, a közösségi közlekedés bevételei – a kevesebb utas miatt – idén 30-40 százalékkal lesznek kisebbek, mint a szokásos, miközben a költségek lényegében változatlanok. 25–30 milliárd forint a szóban forgó összeg.

Draskovics Tibor végezetül úgy fogalmaz, tudja, Vitézy Dávid elkötelezett a közösségi közlekedés, sőt Budapest egészének fejlesztése mellett, a Budapesti Fejlesztési Központ vezetőjeként pedig a fővárossal kapcsolatos kormányzati döntések de facto előkészítője és alakítója. Ezért azt tanácsolja számára, használja a befolyását Budapest javára! Segítve abban, hogy a főváros, a budapesti polgárok megkapják a kormányzati támogatást, ami szerint joggal megilleti őket: „ez részben pénz, részben csak hozzájárulás, hogy például a főváros, amint ez a határozott szándék, hitelből 50 új trolit rendelhessen a következő hetekben.”

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Olyan fegyvert kap Ukrajna, ami elképzelhetetlen lett volna a háború előtt: ez lehet a legveszélyesebb eszköz Kijev arzenáljában

Olyan fegyvert kap Ukrajna, ami elképzelhetetlen lett volna a háború előtt: ez lehet a legveszélyesebb eszköz Kijev arzenáljában

Amikor Oroszország megindította az Ukrajna elleni inváziót, Moszkva egyik elsődleges célja a megtámadott ország „demilitarizációja” volt; eddig nagyon úgy fest, hogy ez a dolog a visszájára sült el. Nem csupán arról van szó, hogy a NATO eddig gigantikus mennyiségű nehézfegyvert küldött Ukrajnának, de olyan technikai eszközöket is megkapott Kijev, melyekről korábban még csak álmodni sem mert az ukrán vezetés, ékes példája ennek az MGM-140 ATACMS harcászati ballisztikus rakétarendszer. Egy olyan technikai eszközről van szó, amely, bár abszolút nem nevezhető „háborúdöntő csodafegyvernek”, biztos megnehezíti majd az orosz haderő dolgát az általuk „különleges műveletnek” hívott invázió során.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×