eur:
397.71
usd:
367.71
bux:
89971.53
2025. március 23. vasárnap Emőke
Tájékoztató felirat a járművezető védelmére felállított kordonon a BKK egyik autóbuszán a fővárosi Batthyány téren 2020. március 16-án. A koronavírus-járvány megfékezése érdekében megtiltották az első ajtós felszállást és megszűnt a jegyértékesítés a buszon.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Az EKSZ visszaállítaná az első ajtók lezárását

A tavaszihoz hasonlóan ismét a buszok elejének lezárását kéri a járművezetők védelmében az Egységes Közlekedési Szakszervezet. Az érdekvédelmi szervezet elnöke az InfoRádiónak úgy fogalmazott: több tucat járművezető fertőződött már meg a második hullámban. A BKV reagálásban emlékeztet, ismereteik szerint az érintettek egyike sem munkavégzés közben kapta el a vírust.

Végre pénzbírsággal is fenyegetik azokat az utasokat, akik nem viselnek maszkot, és ez láthatólag széles körben hatott – fogalmazott Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke, aki hasonlóan fontos kérdésnek tartaná, hogy a járművezetők is meg legyenek óvva a megfertőződéstől. Emlékeztetett, a szakértői véleményekből is kitűnik, legfőképp akkor van valaki kitéve veszélynek, ha hosszabb ideig tartózkodik egy beteg közelében, ezért a szakszervezet dolgozói azt szeretnék, hogy ismét legyenek lekordonozva a járművek első ajtói, csakúgy, mint tavasszal, hiszen most az akkorinak a többszörösére nőtt a fertőzések száma.

Naszályi Gábor kiemelte, egyrészt megbetegedni sem szeretnének a járművezetők, másrészt szeretnék, hogy ha mégis megtörténik a fertőzés, akkor a jelenlegi

60 százalékos betegállományi juttatás helyett a 100 százalékos, úgymond üzemi baleseti térítést kapja.

A szakszervezeti vezető az InfoRádió kérdésére válaszolva arra is kitért, hogy nincs minden járaton zárt vezetői fülke, miután valahol csak egy plexilap választja el a sofőröket az utasoktól, míg az agglomerációs járatokon egyáltalán nincsen fülke, ami védené a sofőrt. A sofőrök maszkviselésének kérdésével kapcsolatban elmondta, a kormányrendelet egyértelműen fogalmaz, miszerint

a tömegközlekedésben kötelező a maszkviselés, tehát nem mentesíti semmi a buszvezetőket sem ez alól.

Naszályi Gábor ennek ellenére úgy véli, a zárt fülkében, külön légtérben helyet foglaló járművezetőkre ezt nem kellene alkalmazni.

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet információi szerint bár még mindig nem mondható magasnak, de a korábbiakhoz képest sokszorosára nőtt a covidos sofőrök száma a koronavírus-járvány második hullámában.

Reagált a közlekedési társaság

A BKV munkavállalói körében a Covid-19 járvánnyal kapcsolatos megbetegedések száma kifejezetten alacsony. Közel 10 ezer munkatársunk közül jelenleg a teljes munkavállalói állomány egy ezreléke érintett, mivel – bár a fertőzöttek száma folyamatosan változik – az aktív esetek száma átlagosan 10 fő – fogalmazot a BKV Zrt.

Mint írják, a rendelkezésükre álló ismeretek szerint

az érintettek egyike sem munkavégzés közben kapta el a fertőzést.

Ebben minden bizonnyal közrejátszanak a munkáltató által időben, jól átgondolt módon meghozott, és végrehajtott járványügyi intézkedések – teszik hozzá. Ahogy már többször elmondták, a biztonságos munkavégzés érdekében kollégáikat folyamatosan ellátják a megfelelő mennyiségű védőfelszereléssel:

maszkokkal, kézfertőtlenítő szerekkel, gumikesztyűkkel.

A társaság közölte, valamennyi szakterületén – mind a járművek, mind pedig a létesítmények tekintetében – a hagyományos takarítási technológián és gyakoriságon túlmenően olyan speciális fertőtlenítő eljárásokat vezetetett be, amelyek csökkentik a vírus különböző felületekről történő terjedését, és esetleges fertőzését.

Rámutattak: a járművezetőik védelmében az autóbusz és trolibusz vezetőállásokat a BKV által üzemeltett járműveken zárttá tették. A villamos járműtípusok (a Hannoveri villamosok kivételével) az utastértől elkülönített, zárt vezetőfülkével rendelkeznek, így azokon a járvány tavaszi időszakában sem volt szükséges és indokolt az első ajtók lezárása. A Hannoveri villamosok esetében a vezetőfülke és utastér közötti réseket gumiprofillal zárták le. Mindezek mellett folyamatosan figyelemmel kísérik a járványhelyzet alakulását, hogy szükség esetén további intézkedéseket hozhassanak.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG

VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Élő: Magyarország–Törökország 0-0

Élő: Magyarország–Törökország 0-0

Az isztambuli 1-3 után a telt házas Puskás Arénában kíséreli meg a magyar labdarúgó-válogatott kiharcolni a bennmaradást a Nemzetek Ligája A-divíziójában a törökök ellen, története 1001. mérkőzésén.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.24. hétfő, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
Drónesőt küldött egymásra Oroszország és Ukrajna, tárgyalás zajlik a háború lezárásáról – Híreink az ukrajnai konfliktusról vasárnap

Drónesőt küldött egymásra Oroszország és Ukrajna, tárgyalás zajlik a háború lezárásáról – Híreink az ukrajnai konfliktusról vasárnap

Oroszország a szombatról vasárnapra virradó éjszaka során 147 drónt indított több ukrán régió ellen, amelynek során Kijevben hárman meghaltak, köztük egy 5 éves gyermek. Ukrajna is drónesőt zúdított Oroszország több régiójára, összesen 59 egységet lőttek le az orosz légvédelmi szervek, és az egyik támadás során meghalt egy ember Rosztovban. A jelek szerint tehát magas intenzitással folytatódik a (légi) háború (is) a két ország között, súlyos áldozatok mentén, de a jelek szerint a kiberháború is zajlik tovább, mert vasárnap az ukrán vasúttársaság nagyfokú online szolgáltatás kiesésről adott számot. Közben Donald Trump amerikai elnök elismerte: „valamennyire kontroll alatt” tudja tartani a háború eszkalálódását a tárgyalások segítségével, azaz a 30 napos tűzszüneti terv láthatóan nem megy egyelőre, és az is kérdéses, hogy a felek mennyire tartják be az egymás energetikai infrastruktúrája elleni támadások szüneteltetését. Vasárnapi hírfolyamunk a háborúról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. március 23. 17:45
×
×
×
×