Infostart.hu
eur:
400.09
usd:
344.89
bux:
99787.2
2025. július 16. szerda Valter
Nyitókép: Pixabay

Rácz Zsófia: nem hobbiból járok jogi egyetemre - hetilapszemle

A Mandinerben a fiatalokért felelős helyettes államtitkár beszél kinevezése körülményeiről, a Figyelő a német prémiumgyártókról, a HVG pedig a Hormuzi-szorosról készített összeállítást. Az InfoRádió hetilapszeméje.

A Mandiner interjút közöl az Emmi fiatalokért felelős helyettes államtitkárával. Rácz Zsófia kiemeli, hogy

a kinevezése előtt történt törvénymódosítás nem miatta, hanem a fiatalokért történt,

és így lehetőség nyílt arra, hogy egy fiatal képviselje a fiatalokat, akkor is, ha a szakmai tapasztalata mellett még nincs diplomája. Hangsúlyozta, hogy nem hobbiból jár három éve jogi egyetemre, nem tenne így, ha úgy gondolná, hogy nem szükséges és fontos a felsőfokú végzettség. Rácz Zsófia úgy látja, hogy több kormánypárti politikus is jól használja a közösségi médiát, persze nem mindenkire igaz ez egyik politikai közösségben sem - tette hozzá.

Arra is kitért, hogy nem kell feltalálnuk a spanyolviaszt, egyszerűen azokat a csatornákat kell megtalálniuk, amelyeket a fiatalok használnak, és olyan nyelven kell szólni hozzájuk, amelyet értenek is. Rácz Zsófia hangsúlyozta, a fiatalok nem akarnak asztalt borogatni, egyszerűen csak azt kérik, hogy adjanak még több széket az asztalnál.

A Figyelőben arról lehet olvasni, hogy tövig nyomták a gázpedált a német prémiumgyártók. Miközben a Daimler és a BMW még azon vitatkozik, hogy melyikük gyártotta tavaly a legtöbb robbanómotoros kocsit, a színfalak mögött már a klímabarát gépjárművek piacára készülnek a vezető német márkák is. A hetilap hangsúlyozza, hogy az elmúlt időszakban arról lehetett hallani, eljárt az idő Európa legfontosabb autóipari központja felett, a vevők már nem a Daimler, a BMW és a Volkswagen autóit keresik. Aztán a pár napja megjelent eladási statisztikák némileg megváltoztatták ezt a képet. Igaz, hogy tavaly a három meghatározó német konszern hazai gyáraiban

2018-hoz mérten 9 százalékkal több mint 20 éves mélypontra, 4,6 millióra csökkent a gyártás,

sőt még jobban, 13 százalékkal esett a Németországból kiinduló autóexport is. Eközben azonban az elmúlt évben a németek összesen - tehát nemcsak a saját márkáikból - mintegy 3,6 millió autót vásároltak, ami tízéves csúcsot jelent.

A HVG a Hormuzi-szorosról készített összeállítást. A hetilap kiemeli, hogy az olajcégek egy része nem küldi be tankereit a háborús övezetté vált szorosba, mások csak cirkálók kíséretében merészkednek oda. A világ többi jelentős vízi útvonalán is komoly átalakulások zajlanak. Irán már tavaly is okozott fejfájást, amikor a szorosban megtámadott egy olajat, majd vegyianyagokat szállító hajót. A Perzsa- és Ománi-öblöt összekötő vízi út ugyanis az a hely, ahol a perzsa állam viszonylag kis erőfeszítéssel tud komoly károkat okozni ellenfeleinek. Akadnak olyan vállalatok, amelyeknek

már a fenyegetettség jelenlegi szintje is elég ahhoz, hogy elkerüljék a térséget.

A brit és amerikai teherhajókat brit cirkálók kísérik, ám a kapitányoknak így is igencsak figyelniük kell.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Tizennégy év börtönt kapott „az orosz Sherlock Holmes” írója

Tizennégy év börtönt kapott „az orosz Sherlock Holmes” írója

Tizennégy év börtönbüntetésre ítélték Moszkvában az egyik legismertebb kortárs orosz írót. Borisz Akunyint Ukrajna-szimpátiája – az orosz törvények szerint a terrorizmus támogatása – és az idegenügynök-törvény megsértése miatt ítélték el. Szerencséjére azonban Londonban él.

Donald Trump újabb retorziót lebegtetett be az oroszokkal szemben

Donald Trump szerint vámok mellett egyéb szankciók is lehetségesek Oroszországgal szemben, amennyiben 50 napon belül nincs előrelépés az ukrajnai háború lezárásához vezető békefolyamatban - az amerikai elnök erről kedden beszélt újságírók előtt a Fehér Háznál, mielőtt Pennsylvania államba utazott.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.07.16. szerda, 18:00
Latorcai Csaba
a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×