eur:
406.51
usd:
383.97
bux:
79253.01
2024. november 19. kedd Erzsébet
Nyitókép: Lánglovagok.hu

Egy fontos felszerelés hiánya miatt borulhatott fel a tűzoltóautó a Vácon

Nincs elektronikus menetstabilizátor a hazai fejlesztésű tűzoltóautóban, azzal elkerülhető lett volna a váci bemutatón történt baleset.

Hétfőn Vácott, a József Attila sétány parkolójában, az Európai Mobilitási Hét rendezvényen az iskolásoknak tartott bemutató során a váci tűzoltóparancsnokság Rába R16 Heros Aquadux-X gépjárműfecskendője felborult. A mentők öt tűzoltót szállítottak kórházba.

A baleset okait most vizsgálat elemzi, már csak azért is, mert a személyi sérülés miatt automatikusan büntetőeljárás is indul, de az elsődleges információk szerint a tűzoltóautó túlzott sebességgel érkezett a helyszínre, ahol egy videofelvételt készítő tűzoltó miatt hirtelen manőverbe kezdett a sofőr. Ekkor a bal oldali két kerekére emelkedett 16 tonnás jármű, ezt a helyzetet még meg tudta menteni a vezető, aki a hírek szerint több mint két évtizede szolgálatban lévő, tapasztalt tűzoltó, és vezetési oktatóként is dolgozik a szervezetnél.

Ekkor azonban a másik oldalára billent a kocsi, és fel is borult. A Totalcar által megkérdezett szakértők a magyar fejlesztésű Heros Aquadux több hiányosságára is felhívták a figyelmet, és ezek egy része éppen a jármű stabilitási hibáira vonatkozott. Állítólag vízzel feltöltve csak nagyon nehezen lehet kanyarodni a tűzoltókocsival, és ilyenkor a fékrendszer sem működik elég hatékonyan.

Vidó Attila, a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezetének szervezeti alelnöke szerint a ma ismert menetbiztonsági berendezések közül csupán blokkolásgátlót építettek erre a típusra. Ebben a járműkategóriában általánosan használt menetstabilizáló rendszer hiányzik. Ez az a berendezés, amely a másodperc tört része alatt, az egyes kerekek megfékezgetésével segít megőrizni a jármű stabilitását egy nagy sebességű manőver során.

Ezek az elektronikus rendszerek képesek a borulást is megakadályozni (észlelik, ha az egyik oldalon a kerék elemelkedik a talajról), és baj esetén villámgyorsan beavatkoznak. Ezzel a módszerrel a tűzoltó autóknál lényegesen több folyadékot szállító nyerges tartálykocsik borulása is megakadályozható, felvetődik a kérdés, hogy a magas súlypontú, néha éles irányváltásra kényszerülő tűzoltóautókból miért hagyták ezt ki. a mostani vizsgálat nyilván erre a kérdésre is választ ad majd.

Címlapról ajánljuk

Neurológus: ha kialakul az epilepsziás roham, akkor azt megállítani már nem lehet

Nem lehet megállítani egy epilepsziás rohamot, ugyanakkor az orvosok mellett a közvetlen környezet is sokat tehet azért, hogy ne legyen nagyobb baj. A szakemberek ilyenkor semmiképpen nem használnak defibrillátort, újraélesztéssel próbálkozni indokolatlan esetben csak további problémákat okozna – mondta az InfoRádióban Ilniczky Sándor neurológus.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.19. kedd, 18:00
Hegyi Zsolt
a MÁV Csoport vezérigazgatója
Megtört a jég: Putyinnal egyeztet Európa vezető hatalma – Mi lesz ebből?

Megtört a jég: Putyinnal egyeztet Európa vezető hatalma – Mi lesz ebből?

Pénteken telefonbeszélgetést folytatott Olaf Scholz német kancellár Vlagyimir Putyin orosz elnökkel – csaknem két évvel ezelőtt volt példa hasonlóra. A kancellárt még saját koalíciós partnere is bírálta, ahogy kritikát fogalmazott meg Donald Tusk lengyel miniszterelnök is. Ugyanakkor európai szempontból Donald Trump megválasztása után akár logikus lépésként is értelmezhetünk egy ilyen kapcsolatfelvételt, ahogy ez a német kormányfő indoklásában is megjelent. De miért éppen most került sor a hívásra, mit hozhat ez Scholznak és mit Putyinnak?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×