eur:
392.91
usd:
366.45
bux:
66129.26
2024. április 26. péntek Ervin
Réder Ákos tervező a Narke Electrojet prototípusát teszteli Balatonkenesén 2018. április 16-án. A Narke a világ első sorozatgyártásra fejlesztett, elektromos meghajtású jet-skije.
Nyitókép: MTI/Kovács Tamás

Újabb fordulat a balatoni jetskizés ügyében

Ezúttal a tó körüli horgászegyesületek érdekképviselete szólalt meg az elektromos vízjárművek ügyében.

A 38 egyesületet tömörítő a Bakony-Balaton Horgász Szövetség több mint tízezer tag nevében hivatalosan is rögzítette, hogy minden formában elfogadhatatlannak tartja a motoros sporteszközök balatoni használatát - írja a balatontipp.hu.

A szervezett közleménye szerint, amelyet a küldöttgyűlésen fogadott el, egyhangúlag meghozott határozatban tiltakozik a jetskik működésének a Balaton teljes vízterületén vagy csak annak kijelölt részein történő esetleges engedélyezése ellen, legyen az akár hagyományos, akár elektromos meghajtású eszköz.

A szervezet ezzel csatlakozott azokhoz a civil és szakmai szervezetekhez, amelyek az elektromos jetskik balatoni használata ellen már kifejtették véleményüket. Mint az Infostart is megírta, nagy az aggodalom a Balaton körül, hogy a magyar fejlesztésű elektrojetek zavarják majd a strandolók nyugalmát. A tóról régóta ki vannak tiltva a motorcsónakok, illetve a belső égésű motorok által hajtott jetek, ám az elektromotorral szerelt járművek nem. Ebbe a résbe "robbannának" be az elektrojetek. A Balaton Fejlesztési Tanács és a Balatoni Szövetség is megszólalt már az ügyben, de egyelőre nem tiltják az elektromos eszközök használatát.

Címlapról ajánljuk
Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság

Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság

Nagyjából a Magyar Nemzeti Bank várakozásainak megfelelő adatokat vár idén a magyar gazdaságtól Isépy Tamás, a Századvég makrogazdasági üzletágvezetője és Madár István, a Portfolio vezető makrogazdasági elemzője. Úgy vélik, az elmúlt időszak gazdasági válságainak egyik legfőbb tapasztalata, hogy sokkal több váratlan helyzetre kell felkészülnie a világnak.

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
Paks II.-vezér: változhat a kulcsrakész ár, a kínaiak is megjelenhetnek a beruházás körül

Paks II.-vezér: változhat a kulcsrakész ár, a kínaiak is megjelenhetnek a beruházás körül

A 12,5 milliárd eurós kulcsrakész ár "továbbra is érvényben van" az orosz fővállalkozóval, de "ha a nyugat-európai atomerőmű építkezésekre nézek, akkor a tervezett költségeket még soha, sehol nem tudták tartani, ezért felelőtlenség lenne most többet mondanom" – jelentette ki a Portfolio-nak adott exkluzív nagyinterjúban Jákli Gergely. A Paks II. Zrt. vezérigazgatója utalt rá, hogy a paksihoz hasonlóan a legtöbb erőmű építés "ilyen kulcsrakész szerződésben valósul meg, ennek ellenére folyamatosan drágulnak"; igaz hozzátette: "a Paks II. esetében nem kapkodnék, nem spekulálnék erre". Elárulta: "folyamatban van a kivitelezési szerződés egyes pontjainak a felülvizsgálata és módosítása", és konstruktívak a tárgyalások az oroszokkal, akárcsak az Európai Bizottsággal; munkaszervezési és egyéb tapasztalatok miatt pedig akár a kínaiak is megjelenhetnek a projekt körül. Azt vázolta: "rövid távon megoldódhat" az irányítástechnika körüli, a német kormány blokkolásából adódó helyzet, és leszögezte: se a projektet, se az orosz hitelszerződést nem szankcionálja semmi, illetve az orosz fővállalkozó is ki tudja fizetni a beszállítókat. Hangsúlyozta: a Paks I.-nél nem történt semmilyen elmozdulás a mellette kiásott új gödör miatt, és a megépített résfal csökkenti ennek a jövőbeli kockázatát. A Duna vízhozamával és a hűtővízzel kapcsolatos aggodalmakat műszakilag kezelhetőnek mondta, a Paks I. és Paks II. párhuzamos működésének brüsszeli engedélyezése kapcsán pedig bizakodását érzékeltette. Azt is rögzítette: "lesz első betonöntés év végéig", és a két új blokk "a 2030-as évek elején" már termelni fog. A minapi interjú során Paks II. gigantikus gödrében is jártunk, ahol óriási gépeket láttunk, a megörökített fényképeket ebben a különleges képgalériában mutatjuk be.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×