„Bár már elég régen jeleztük a fővárosi önkormányzat felé, hogy a taxisok működési rendjéről egyeztetni szeretnénk, ám ezidáig sok előrelépés nem történt az ügyben. Ha a fővárossal nem tudunk érdemi párbeszédet kezdeni nagyon rövid időn belül, akkor újra az utcára megyünk” – magyarázta a portálnak a nyár elején gründolt Európai Taxis Egyesület (ETE) elnöke, Csertek István. (A szervezet vezetője korábban rendre szervezőként vett részt a budapesti taxis megmozdulásokon, útlezárásokon.) A miértekről annyit mondott, hogy sok egyéb mellett két markáns pont van, amiről egyeztetni szeretnének.
Az egyik a tarifatábla módosítása. Az ETE azt szeretné,
ha Budapesten a jelenlegi díjak kiegészülnének éjszaka, hétvégén és ünnepnapokon alkalmazható tételekkel.
Az elképzeléseik szerint az esti időszak 22-06 óra között lenne érvényben.
A másik elem a január 1-től esedékes autócserék kérdése.
A fővárosi rendelet szerint 2018-tól azokkal az autókkal már nem lehet taxizni, amelyek Euro 4-es környezetvédelmi besorolású motorokkal vannak szerelve. Legalább Euro 5-ös motort kell működtetni.
Az ETE gyűjtése szerint a budapesti 5300-5500 taxiból jelenleg 700-800 olyan van, amelyet az érvényben lévő szabályozás miatt cserélni kellene.
Ezt szeretnék megelőzni, mert számos olyan sofőr van, aki a mostani autójának költségeit még nem tudta kitermelni. A szervezet számára a helyzet megoldását az jelentené, ha olyan módosítás lépne életbe, ami szerint az Euro 4-es motorú kocsik tíz éves korukig használatban maradhatnának.
„A jövő hetet még megvárjuk, ha addig sem történik előrelépés az ügyben, akkor újra megmozdulást szervezünk”
mondta Csertek István.