Jelenleg a BKV költségvetésének 10 százalékát állja a főváros, a legnagyobb részét a közlekedési cégnek magának kell kigazdálkodnia, igaz az államtól is kap támogatást. A Közlekedéstudományi Intézet tudományos tanácsadója az InfoRádiónak elmondta: a legtöbb európai nagyvárosban városi kézben van a helyi közforgalmú közlekedés lebonyolítását végző vállalat.
Berényi János hozzátette, Európában mások a bevételi arányok, mert a jegyárakból származó bevétel 30-40 százalék között mozog, a hiányzó összeget pedig a város és az állam adja.
A szakember szerint a BKV legfőbb problémája az alulfinanszírozottság: többe kerül, mint amennyit a különböző csatornákon be tud szedni. Úgy véli, aki megrendeli a szolgáltatást, az fizesse is ki annak az árát.
Annyit kellene hozzáadnia a fővárosnak a BKV működtetéséhez, amennyi hiányt a cég évente megtermel, hiszen az önkormányzat a tulajdonosa a vállalatnak, és ő a szolgáltatás megrendelője - hangsúlyozta.
Hanganyag: Nagy Tamás