eur:
389.49
usd:
361.89
bux:
68002.24
2024. május 5. vasárnap Adrián, Györgyi

Szavazógépet kaphatnak a fővárosi iskolások

A főváros mintegy 10 milliárd forintot fordítana az új szakoktatási struktúra felállítására. Az összeg nagyobb részét európai uniós pályázatokon szereznék meg.

A fővárosi szakoktatási koncepció elfogadása és a szakképző iskolák integrációját követően új fázisba lépett a budapesti szakképzés átalakítása - mondta az oktatásért felelő főpolgármester-helyettes.

Horváth Csaba hozzátette, hogy a meglévők mellett öt új térségi integrált szakképző központot, úgynevezett TISZK-eket alakítanak ki a következő években.

Ezek a központok egyfajta iskolai társulások lesznek, amelynek tagintézményei megosztják egymás között a szakképzési feladatokat.

Az az iskola, amelyik nem tartozik valamelyik központhoz, a jogszabály szerint nem igényelhet semmilyen fejlesztési támogatást - közölte a főpolgármester-helyettes.

Az erről szóló előterjesztést novemberben tárgyalja a fővárosi közgyűlés, ám addig egyeztetést folytat róla a tantestületekkel, szülőkkel és diákokkal.

John Emese, a fővárosi közgyűlés oktatási bizottságának alelnöke elmondta, hogy a tervek szerint a következő években 9,1 milliárd forintot fordítanak a szakiskolák fejlesztésére.

John Emese hozzátette, hogy a 9,1 milliárd forint jelentős részét, mintegy 7 és fél milliárd forintot uniós pályázatokon nyerhet el a fővárosi önkormányzat.

Az alelnök említette az osztályok szavazógéppel történő ellátását is. Mint kifejtette, minden gyermek előtt lenne egy szavazógép, a nyomógombok segítségével azonnal válaszolhatnak a pedagógus által feltett kérdésre, és a válasz megjelenik az interaktív táblán, így gyorsabb lenne az értékelés.

A pénzből többek között öt új integrált szakképzési központot alakítanak ki, valamint 11 intézményt akadálymentesítenének és korszerűsítenének.

A beszélgetésen elhangzott, hogy az önrészek fedezeteként többek között az üresen maradt iskolák eladásából befolyó összegeket szeretné felhasználni a főváros.

Elmondták azt is, hogy bár 2013-ra további 20 százalékkal csökken majd a fővárosi tanulólétszám, ez nem jelent újabb iskola-összevonásokat, mert a csökkenést ellensúlyozza a Pest megyéből érkező tanulók, valamint a felnőtt-oktatásban részt vevők száma.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
Ami összeköt, az elválaszt? A digitalizáció területi egyenlőtlenségei a magyar feldolgozóipar tükrében

Ami összeköt, az elválaszt? A digitalizáció területi egyenlőtlenségei a magyar feldolgozóipar tükrében

A digitalizáció a 2010-es évek során egyre nagyobb jelentőséget kapott a társadalmi-gazdasági tényezők között egyrészt a digitális eszközök alkalmazásának terjedése, másrészt a gazdasági életben betöltött szerepe révén. Ennek a folyamatnak, amelyet az Ipar 4.0 időszak első hullámának is tekinthetünk, része, hogy ezek az eszközök és megoldások fokozatosan megjelennek a magyar feldolgozóiparban is. Kutatásunk révén arra kerestük a választ, hogy a magyar feldolgozóipar ágazati szerkezete és a digitalizáció térbeli mintázata között vannak-e összefüggések és amennyiben igen, ezek milyen formában jelennek meg egyes ágazattípusok között.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. május 5. 11:53
×
×
×
×