eur:
392.17
usd:
366.54
bux:
67039.3
2024. április 26. péntek Ervin
Meglepő fordulat a dízelbotrányban

Meglepő fordulat a dízelbotrányban

Az immár évek óta húzódó dízelbotrány, ami igencsak megtépázta a német gyártmányú gépkocsik nemzetközi tekintélyét, újabb fordulatot vett, miután kiderült, hogy az Egyesült Államokban majmokon végzett kísérletekkel vizsgálták a dízelmotorok kipufogógázának hatását.

A Volkswagen miután bocsánatot kért a kétes kísérletekért (ilyeneket egyébként másik cég Hollandiában is végzett), bejelentette, hogy megválik attól a vezető munkatársától, akit felelősség terhel a történtekért. Az ügy hátterében majmokon végzett kísérlet áll, amelyet az amerikai Új Mexikó egyik laboratóriumában német autóipari beszállítók és autógyártók azért finanszíroztak, mert az általuk támogatott dízelmotorok elleni politikai kampánynak akartak ellenérveket szolgáltatni.

Mindez ugyan még a dízelbotrány kirobbanása előtt történt, de az időközben napvilágra került fejlemények tükrében jól rávilágít arra, hogy a gépkocsigyárak mennyire agyafúrt eszközökkel igyekeztek félrevezetni a környezetvédelmi hatóságokat és a vásárlókat. A Volkswagen vezérigazgatója Brüsszelben mondott beszédében erkölcstelennek és visszataszítónak nevezte a majmokon végzett kísérleteket, és kiemelte: az eset megmutatja, hogy az ágazatnak sokat kell még tennie a bizalom visszaszerzéséért.

A felelősséget a konszern fenntarthatósági ügyekért, külkapcsolatokért és kormányzati kapcsolatokért felelős vezetője, Thomas Steg magára vállalta, és a történtek kivizsgálásának idejére fizetetlen szabadságra távozott. Thomas Steg korábban Gerhard Schröder kancellár szóvivője volt, és miután Angela Merkel került a berlini kormány élére, átlépett a Volkswagenhez. Az időközben megszűnt szállítási szektor környezeti és egészségügyi helyzetével foglalkozó európai kutatási szervezet 2012 és 2015 között majmokon és embereken végzett kísérletekkel elemezte a dízelmotorok kipufogógázának hatását.

Az intézmény a Volkswagen, a luxus kocsik gyártására szakosodott a Daimler és a BMW támogatásával jött létre, de a legújabb botrányt kiváltó kísérletekért eddig csak a Volkswagen kért bocsánatot.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×