eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita

Kiütötte az internet a televíziót

A fiatalok elfordulnak a hagyományos televíziós hírműsoroktól és inkább online forrásokat használnak. Ezt a vélekedést erősítette meg egy felmérés, amelyet több fontos médiapiacon folytattak le. Az eredmény arra figyelmeztet, hogy veszélyben a hagyományos hírközlő médiumok üzleti modellje.

Nem kell ahhoz szociológusnak lenni, hogy észrevegyük: a fiatalok nem úgy tévéznek, mint a korábbi generációk. Sőt, nem is mindig tévéznek. Inkább okos eszközeiken és számítógépen nézik a számukra érdekes videókat, akkor és ott, ahol nekik megfelel.

Az Oxfordi Egyetem újságírás tanszékén működő Reuters Intézet azonban szerette volna pontosabban is megnézni, hogy állnak a fiatalok a tévéhíradóhoz.

Arra a megállapításra jutott, hogy több millió fiatal fordított hátat a tévés híreknek, ami figyelmeztetés a nagy hírcsatornáknak, a CNN-nek, BBC-nek és a Sky Newsnak.

"A fiatalok nemcsak az online forrásokat preferálják, de adataink szerint jelentős részük teljesen leállt azzal, hogy tévés hírműsorokat nézzen" - áll a jelentésben.

Legnagyobb arányban az amerikai fiatalok fordítottak hátat a tévés híreknek. Arra a kérdésre, hogy az elmúlt héten néztek-e tévéhíradót, a megkérdezett 35 év alattiak 24 százaléka válaszolt igennel. Két éve még 37 százalék volt az arányuk.

A videomegosztók, a csatornák által visszanézhető műsorokat kínáló oldalak és más csatornák előretörése ellenére a televíziós ágazat viszonylag egészséges maradt az elmúlt években. A televíziós hírek ugyanakkor egy veszélyeztetett állatfajra kezdenek hasonlítani.

A hírekre kíváncsi felhasználók nem akarják feltétlenül megvárni az esti híradót. Ezt próbálják kihasználni a technológiai cégek: a Facebook megállapodott több médiacéggel, így a BBC-vel és az NBC News-zal, hogy közvetlenül, saját oldalán publikálja majd tartalmaik egy részét. Az Apple pedig egyenesen saját hírportált hoz létre.

Ezek a fejlemények azt jelzik, hogy a technológiai cégeknek egyre inkább megnő a szerkesztői felelőssége. "Látjuk, hogy a Google és más cégek kezdik ezt komolyan venni, és olyan embereket is felvesznek, akiknek megvan az ez irányú tapasztalatuk" - mondta Nic Newman, az oxfordi tanulmány vezető kutatója.

A hírek még a csevegő programokra is átkerültek: a spanyolajkú felhasználók egynegyede mondta azt, hogy a WhatsAppon olvasott és beszélt meg híreket ismerőseivel.

A kutatók megjegyezték: az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Olaszországban és Spanyolországban az online média lépett elő első számú hírforrássá, bár, ha az idősebb és az internetet nem használó generációt is beszámítják, akkor még mindig a tévé a vezető médium a hírek világában. Az online hírek előretörését ugyanakkor még fékezi, hogy sok helyen az emberek nem hajlandók fizetni az interneten elérhető hírekért.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×