A farnborough-i légishow alkalmával érkezett a szigetországba a Boeing régóta várt új gépe, a Dreamliner, amelynek első útja éveket késett. Az amerikai cég és nagy európai riválisa, az Airbus is elégedetten távozhatott a show-ról, mert jelentős megrendeléseket kaptak.
Az Emirates légitársaság rendelte a legtöbb gépet, 30 darab Boeing 777-est, több mint kilenc milliárd dollárért.
A General Electric vállalat repülőgép-lízingelő egysége három milliárdot költött Boeingekre és 4,5 milliárd dollárt Airbusokra. Az európai cég 51 további gépet adott el az Egyesült Államokba, de vevői között van az orosz Aeroflot is, amely több mint két milliárd dollárért vásárolt interkontinentális járataihoz gépeket.
A hagyományos légitársaságok mellett a gépek iránt egyre jobban érdeklődő lízingcégek az új piacok felé kacsingatva fogtak repülőgép vásárlásba.
Különösen a Közel-Keleten és Kínában növekszik az utazási kedv, és emiatt az igény az új repülőgépekre. A légitársaságok számára a gépek lízingelése egyfajta rugalmasságot jelent. Ha változik a kereslet, könnyebben meg tudnak szabadulni a gépektől, mintha birtokolnák azokat.
A dubaji Emirates légitársaság bevásárlásával is jelezte, hogy igazi globális céggé akarja kinőni magát. A vállalat egy hónapja már elköltött 11 milliárd dollárt 32 darab Airbus A380-as szuperjumbóra. A többemeletes gépek vásárlása volt a legnagyobb ügylet a polgári légiközlekedés történelmében.
A légivásáron szóba került az Airbus és a Boeing vitája is. Nemrég a Kereskedelmi Világszervezet illegálisnak minősítette több európai kormány gyakorlatát, amiért kedvezményeket adtak az Airbusnak. Egy vezető francia illetékes azt mondta: a francia, brit, német és spanyol kormány fenntartja a kedvezményeket, de ezeket a cégnek később vissza kell fizetnie.
Nem természetes okból volt földmozgás Budapest határában - itt a magyarázat