A francia kormány 2009. elején döntött úgy, hogy három-három milliárd eurós, mai árfolyamon közel 800-800 milliárd forintnak megfelelő kedvezményes hitelt ad a két legnagyobb francia autógyártónak, a Renault-nak és a Peugeot-Citroënnek, a gazdasági válságot kísérő pánik következtében ugyanis a bankok nem vagy csak nagyon drágán voltak hajlandók a cégek további finanszírozására.
A kedélyek azóta megnyugodtak, és a 15 százalékban a francia állam által tulajdonolt Renault első ember most azt mondja, hogy immár az állam által felszámított hat százalékos kamatnál olcsóbban tudnak hitelhez jutni, s ezt az is bizonyítja, hogy nemrég egy 500 millió eurós hitelt hét éves futamidőre, 5,8 százalékos kamat mellett tudtak a pénzpiacokon fölvenni.
Carlos Ghosn ezért arra készül, hogy a Peugeot-Citroënnel egyeztetve jóval 2014 előtt visszafizeti az állami hitelt, annak ellenére, hogy a cég 2008-ban 3,1 milliárd eurós veszteséget volt kénytelen elkönyvelni. A vállalat történetében példátlannak számító deficit ellenére az elnök-vezérigazgató kifejezetten optimista, szerinte a fejlődő országokban végrehajtott befektetéseknek, valamint a japán Nissannal, illetve a német Daimlerrel való együttműködésnek köszönhetően a cég már jövőre nyereségessé válik.
A nagy ugrást egyebek mellett az elektromos gépkocsiktól várja, két modelljére, a kis haszongépjárműként is felhasználható Kangoo Express Z.E-re, valamint a Fluence Z.E.-re a Renault már két hete felvesz előfoglalásokat, annak ellenére, hogy nem tudni, mikor kerül a piacra az első járgány - az InfoRádió értesülése szerint valamikor 2011-ben - , és egyelőre az árak sem ismertek.
A tervek komolyságát jelzi ugyanakkor, hogy a környezetvédelmi miniszter és tizenkét területi önkormányzat nem egészen egy hónapja abban állapodott meg, hogy már az idén elkezdik az első elektromos gépkocsikat kiszolgáló töltőállomások kiépítését, Jean-Louis Borloo pedig azt is bejelentette, hogy a kormány 50 ezer autót rendel majd meg a gyártótól. Igaz, annak egy részét állami és magáncégekből álló megrendelők fizetik majd ki.
Ezért állt le a Déli pályaudvar