Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője halad az élen a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság abu-dzabi futamának rajtja után a Yas Marina versenypályán 2021. december 12-én. Az idényzáró futamon a címvédő és hétszeres vb-győztes Hamilton és Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője küzd a világbajnoki címért.
Nyitókép: MTI/EPA/Ali Haider

F1: pontosított egy fontos szabályt a FIA

Többé nem érhet úgy véget egy futam, ahogyan a tavalyi szezonzáró, ahol Michael Masi vitás döntéssel hozta helyzetbe Max Verstappent.

Néhány nappal a 2022-es szezon első versenye előtt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kiadta a 2022-es sportszabályzat ötödik változatát, amelyben több kisebb változtatás is szerepel, az egyik módosítás pedig egyértelműen a tavalyi Abu-dzabi Nagydíjon történt események miatt került bele – írja az Orgio.

A lap felidézi, hogy a tavalyi szezon utolsó versenyének végén Michael Masi versenyigazgató meglepő döntéssel úgy határozott, hogy a Nicholas Latifi balesete miatt életbe léptetett biztonsági autós fázis során nem ad lehetőséget minden lekörözött autónak arra, hogy visszavegye a körét, helyette csak a versenyt vezető Lewis Hamilton és a második helyen álló Max Verstappen között haladó öt autót utasította arra, hogy tegye ezt meg.

Miután a lekörözöttek megelőzték a biztonsági autót, Verstappen Hamilton mögött találta magát, majd miután Masi a szabályokkal szembemenve még abban a körben újraindította a versenyt, a holland pilóta az utolsó körben a lágy gumik nyújtotta tapadáselőnyt kihasználva megelőzte a Mercedes versenyzőjét, és a futamot megnyerve világbajnok lett.

A Mercedes a verseny után két óvást nyújtott be, a sportfelügyelők azonban mindkettőt elutasították, mondván a szabály szövege nem írja elő, hogy minden autónak vissza kell vennie a körét. A korábbi szövegezésben ugyanis az „any” szó szerepelt, ami értelmezhető úgy is, hogy „valamennyi” lekörözött autónak vissza kell vennie a körét, de úgy is, hogy „bármely” lekörözött autónak kell ezt megtennie.

Az új szövegezésben az „any cars” helyett már az egyértelműbb „all cars”, azaz „minden autó” szerepel.

A tavaly történtek után a versenyigazgatói pozícióból eltávolított Masi által megszegett másik szabályt nem változtatták meg, így az továbbra is úgy szól, hogy a lekörözöttek körvisszavételét jelző üzenetet követő körben lehet leghamarabb újraindítani a futamot.

Mások mellett új szabály, hogy a rövidebb versenyekre vonatkozó, az idei szezontól bevezetett új pontrendszeren is módosítottak egy kicsit. A változtatás értelmében az eredeti versenytáv 50 és 75 százaléka között véget érő futamok esetében a negyedik helyezett 9 helyett 10 pontot kap, azaz a teljes pontelosztás a következő lesz: 19-14-12-10-8-6-4-3-2-1.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Karácsonyi Signature PRO akció: két hónapig féláron

Karácsonyi Signature PRO akció: két hónapig féláron

Karácsony alkalmából ismét különleges akcióval kedveskedünk olvasóinknak: december 1-jén útnak indított kampányunk keretében fél áron adjuk a Signature PRO előfizetésünket, ráadásul két hónapra. Most még inkább megéri csatlakozni az előfizetők táborához, akik egyedi elemzésekben, máshol nem megtalálható online befektetői rendezvényekben, ingyenes konferenciabelépőkben, különleges tartalmakban részesülnek. És amit ígérhetünk régi és új előfizetőinknek is: folyamatosan fejlesztjük előfizetői tartalmainkat, formátumainkat, hamarosan újabb bejelentésekkel érkezünk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 06:30
×
×
×
×