eur:
406.5
usd:
376.89
bux:
76600.22
2024. november 8. péntek Zsombor
Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője halad az élen a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság abu-dzabi futamának rajtja után a Yas Marina versenypályán 2021. december 12-én. Az idényzáró futamon a címvédő és hétszeres vb-győztes Hamilton és Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője küzd a világbajnoki címért.
Nyitókép: MTI/EPA/Ali Haider

F1: pontosított egy fontos szabályt a FIA

Többé nem érhet úgy véget egy futam, ahogyan a tavalyi szezonzáró, ahol Michael Masi vitás döntéssel hozta helyzetbe Max Verstappent.

Néhány nappal a 2022-es szezon első versenye előtt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kiadta a 2022-es sportszabályzat ötödik változatát, amelyben több kisebb változtatás is szerepel, az egyik módosítás pedig egyértelműen a tavalyi Abu-dzabi Nagydíjon történt események miatt került bele – írja az Orgio.

A lap felidézi, hogy a tavalyi szezon utolsó versenyének végén Michael Masi versenyigazgató meglepő döntéssel úgy határozott, hogy a Nicholas Latifi balesete miatt életbe léptetett biztonsági autós fázis során nem ad lehetőséget minden lekörözött autónak arra, hogy visszavegye a körét, helyette csak a versenyt vezető Lewis Hamilton és a második helyen álló Max Verstappen között haladó öt autót utasította arra, hogy tegye ezt meg.

Miután a lekörözöttek megelőzték a biztonsági autót, Verstappen Hamilton mögött találta magát, majd miután Masi a szabályokkal szembemenve még abban a körben újraindította a versenyt, a holland pilóta az utolsó körben a lágy gumik nyújtotta tapadáselőnyt kihasználva megelőzte a Mercedes versenyzőjét, és a futamot megnyerve világbajnok lett.

A Mercedes a verseny után két óvást nyújtott be, a sportfelügyelők azonban mindkettőt elutasították, mondván a szabály szövege nem írja elő, hogy minden autónak vissza kell vennie a körét. A korábbi szövegezésben ugyanis az „any” szó szerepelt, ami értelmezhető úgy is, hogy „valamennyi” lekörözött autónak vissza kell vennie a körét, de úgy is, hogy „bármely” lekörözött autónak kell ezt megtennie.

Az új szövegezésben az „any cars” helyett már az egyértelműbb „all cars”, azaz „minden autó” szerepel.

A tavaly történtek után a versenyigazgatói pozícióból eltávolított Masi által megszegett másik szabályt nem változtatták meg, így az továbbra is úgy szól, hogy a lekörözöttek körvisszavételét jelző üzenetet követő körben lehet leghamarabb újraindítani a futamot.

Mások mellett új szabály, hogy a rövidebb versenyekre vonatkozó, az idei szezontól bevezetett új pontrendszeren is módosítottak egy kicsit. A változtatás értelmében az eredeti versenytáv 50 és 75 százaléka között véget érő futamok esetében a negyedik helyezett 9 helyett 10 pontot kap, azaz a teljes pontelosztás a következő lesz: 19-14-12-10-8-6-4-3-2-1.

Címlapról ajánljuk

Európai Tanács-elnök Budapesten: sikerült egyetértésre jutnunk abban, mit akarunk együtt tenni a versenyképességért

Az EU-csúcstalálkozóra érkező Charles Michel újságírók előtt hangsúlyozta: az unió versenyképességének erősítését célzó Draghi-jelentés kiváló alapot jelent a témában, az abban foglalt ajánlások világosak és egyértelműek.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.08. péntek, 18:00
Stumpf István
egyetemi tanár, korábbi alkotmánybíró és kancelláriaminiszter, az NKE John Lukács Intézet Amerika Kutatóintézetének emeritus kutatója
Menetelés után szusszannak a tőzsdék

Menetelés után szusszannak a tőzsdék

Mozgalmas napokon vannak túl a tőzsdék, az elnökválasztás után emelkedett a piac, majd tegnap még egy Fed-kamatdöntés is érkezett, amelyen a várakozásoknak megfelelően 25 bázispontot vágott az amerikai jegybank. Eközben itthon is pörögnek az események, az OTP és a Mol is közzétette hajnalban a negyedéves számait. A bank gyakorlatilag minden fontosabb soron jobb negyedéves eredményeket szállított, mint amire az elemzők számítottak, a bevétel 4, a profit 10 százalékkal lett magasabb a vártnál. A Molnak ezzel szemben inkább csökkenést könyvelt el a fontosabb sorokon, és adózott eredménye mintegy 6,5 százalékkal múlta alul a várakozásokat. A két vállalat részvényárfolyama csak mérsékelt elmozdulásokkal reagált a jelentésekre - az OTP emelkedik, míg a Mol esik.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×