eur:
405.49
usd:
357.01
bux:
93002.63
2025. április 28. hétfő Valéria
Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője halad az élen a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság abu-dzabi futamának rajtja után a Yas Marina versenypályán 2021. december 12-én. Az idényzáró futamon a címvédő és hétszeres vb-győztes Hamilton és Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője küzd a világbajnoki címért.
Nyitókép: MTI/EPA/Ali Haider

F1: pontosított egy fontos szabályt a FIA

Többé nem érhet úgy véget egy futam, ahogyan a tavalyi szezonzáró, ahol Michael Masi vitás döntéssel hozta helyzetbe Max Verstappent.

Néhány nappal a 2022-es szezon első versenye előtt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kiadta a 2022-es sportszabályzat ötödik változatát, amelyben több kisebb változtatás is szerepel, az egyik módosítás pedig egyértelműen a tavalyi Abu-dzabi Nagydíjon történt események miatt került bele – írja az Orgio.

A lap felidézi, hogy a tavalyi szezon utolsó versenyének végén Michael Masi versenyigazgató meglepő döntéssel úgy határozott, hogy a Nicholas Latifi balesete miatt életbe léptetett biztonsági autós fázis során nem ad lehetőséget minden lekörözött autónak arra, hogy visszavegye a körét, helyette csak a versenyt vezető Lewis Hamilton és a második helyen álló Max Verstappen között haladó öt autót utasította arra, hogy tegye ezt meg.

Miután a lekörözöttek megelőzték a biztonsági autót, Verstappen Hamilton mögött találta magát, majd miután Masi a szabályokkal szembemenve még abban a körben újraindította a versenyt, a holland pilóta az utolsó körben a lágy gumik nyújtotta tapadáselőnyt kihasználva megelőzte a Mercedes versenyzőjét, és a futamot megnyerve világbajnok lett.

A Mercedes a verseny után két óvást nyújtott be, a sportfelügyelők azonban mindkettőt elutasították, mondván a szabály szövege nem írja elő, hogy minden autónak vissza kell vennie a körét. A korábbi szövegezésben ugyanis az „any” szó szerepelt, ami értelmezhető úgy is, hogy „valamennyi” lekörözött autónak vissza kell vennie a körét, de úgy is, hogy „bármely” lekörözött autónak kell ezt megtennie.

Az új szövegezésben az „any cars” helyett már az egyértelműbb „all cars”, azaz „minden autó” szerepel.

A tavaly történtek után a versenyigazgatói pozícióból eltávolított Masi által megszegett másik szabályt nem változtatták meg, így az továbbra is úgy szól, hogy a lekörözöttek körvisszavételét jelző üzenetet követő körben lehet leghamarabb újraindítani a futamot.

Mások mellett új szabály, hogy a rövidebb versenyekre vonatkozó, az idei szezontól bevezetett új pontrendszeren is módosítottak egy kicsit. A változtatás értelmében az eredeti versenytáv 50 és 75 százaléka között véget érő futamok esetében a negyedik helyezett 9 helyett 10 pontot kap, azaz a teljes pontelosztás a következő lesz: 19-14-12-10-8-6-4-3-2-1.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
A Liverpooltól senki sem várta a bajnoki címet, de egyetlen percig nem volt kérdés, melyik a PL legjobb csapata

A Liverpooltól senki sem várta a bajnoki címet, de egyetlen percig nem volt kérdés, melyik a PL legjobb csapata

Az Opta, a nemzetközi labdarúgás egyik legelismertebb elemzőcége a számok nyelvére fordította le a Liverpool 20. angol bajnoki címének eddigi történetét. Kiderül, hogy a Szoboszlai Dominikot is foglalkoztató Vörösök az előzetes esélylatolgatásokhoz képest meglepetésre, mégis nagyon magabiztosan szerezték meg a Premier League-korszakban mindössze második elsőségüket.

Szakértő: bővítenek az európai fegyvergyárak, de közben nagyon óvatosak

Az európai országok GDP-arányos védelmi kiadásainak egy-másfél százalékos emelése akár ugyanekkora GDP-növekedést is hozhatna Európának – mondta az InfoRádió GeoTrendek című műsorában az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője. Nagy Dávid ugyanakkor rámutatott: a növekedéshez a kontinens hadiipari cégeinél kell elkölteni a plusz forrást, ám kérdéses, hogy ezek győznék-e a megrendeléseket kapacitással.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.28. hétfő, 18:00
Csányi Péter
az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, kinevezett vezérigazgató
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×