Átfogó jazz-történetet tudomásunk szerint még senki nem adott, ezt feltétlenül be akartuk pótolni - mondta Pallai Péter. Hozzátette: a másik cél az volt, hogy elérjék a közönségnek azt a szegmensét is, amelyik nem kifejezetten elkötelezett a műfaj iránt.
Az érdeklődést is fel akarták kelteni a szerzők, ezért kapcsolódik a könyvhöz egy YouTube csatorna is, ahol mintegy 750 zenei illusztráció található. Ezek közül 40 felvételen Cseke Gábor zongoraművész lejátszik bizonyos zeneelméleti koncepciókat. Ez azt a célt szolgálja, hogy azok, akik nem tanultak zenét, nem tudnak kottát olvasni, azok hallják, miről van szó. Félve merem mondani, de azt hiszem, ebben világelsők vagyunk - mondta az egyedülálló YouTube illusztrációkról Pallai Péter.
Kerekes György a könyv megírásáról beszélt. Mint mondta: először azt döntötték el, mi lesz a tartalom, elsőként a jazz fejlődésének kronológiája szerinti tartalomjegyzék készült el. Utána választottak maguknak témákat, de a végleges szöveg nem általában nem egyéni munka eredménye, közösen alakították a szöveget.
Pallai Péter kiemelte: a kötet nagyrészt nem elméleti, hanem történeti könyv, főleg amerikai dzsesszről szól. Beágyaztunk minden dzsesszstílust a korának gazdasági, társadalmi, politikai és kulturális hátterébe. A könyv 22 fejezetből épül fel, és egy terjedelmes fejezetet szenteltünk az európai dzsessznek, amelyet Zipernovszky Kornél írt - ez a zárófejezet.
Pallai Péter elmondta: a magyar dzsesszel szándékosan nem foglalkoztunk, mert nemrég jelent meg Jávorszky Béla Szilárd tollából egy igen kiváló magyar dzsessztörténeti könyv. Az szerintem teljesen kielégít minden igényt ilyen szempontból.
A teljes Arénát meghallgathatja, ha ide kattint.
Hanganyag: Kocsonya Zoltán