Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Szuhoj Szu-57 ötödik generációs, orosz vadászbombázó. Forrás: Wikipédia
Nyitókép: Forrás: Wikipédia

Ilyen még nem volt a történelemben: az ukránok megrongálták az oroszok legkorszerűbb vadászbombázóját

Az interneten megjelent hírek szerint a frontvonaltól több száz kilométerre, egy repülőtéren álló gépet ért támadás.

Az X-en publikáló Nexta műhold felvételt is közölt, amelyeken a támadás eredménye látható. Az orosz légierő legmodernebb és csak nemrég hadrendbe vadászbombázóját a fronttól majdnem 600 kilométerre lévő, Aktyubinszk repülőterén érte a támadás. A képeken több bombatölcsért és tűz nyomait is látni a Szu-57-es állóhelyén. Ezek alapján szinte biztos, hogy a gép komoly sérüléseket szenvedett.

A portál egy korábbi bejegyzésében arról számolt be, hogy meg nem erősített hírek szerint nem csak egy, hanem több Szu-57 is megsérülhetett. Arról nincs hír, hogy az ukránok mivel hajtották végra az akciót, de a korábbi támadások alapján szinte biztos, hogy nagy hatótávolságú drónokkal mérhettek csapást az orosz reptérre.

A Szu-57 szuperszonikus, ötödik generációs vadászbombázó repülőgép, melyet a Szuhoj-tervezőiroda fejlesztett ki, a jelenlegi MiG–29 és Szu–27 repülőgépek leváltására, illetve azért, hogy az orosz légierő felvehesse a versenyt az amerikai F–22 Raptor és az F–35 Lightning II harci gépekkel. A repülőgép tervezése nagyon hosszú időt vett igénybe, mert Oroszországnak nem volt elég pénze hozzá. Ezért kezdetben az indiaiakat is bevonták a programba, de ők később meggondoltál magukat és kiszálltak.

Bár a Szu-57 rendszerbe állítását eredetileg 2015-től tervezte az orosz légierő, de az új hajtóművek fejlesztése annyira elhúzódott, hogy az első példányokat csak 2021 elején érkeztek a csapatokhoz. A sorozatgyártás azóta is folyik, de meglehetősen lassú ütemben.

Címlapról ajánljuk
2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

2026-ra teljesen automatizálják a gyorshajtások bírságolását Szlovákiában

Szlovákiában nagyszabású közlekedésbiztonsági fejlesztés indul: a tervek szerint az 213 fix telepítésű radar, 48 közlekedési kamera, valamint 18 szakaszsebesség-mérő rendszer jelenik meg az ország útjain, a bírságok pedig automatikusan érkeznek majd. A városok és községek saját radarokat és kamerákat használhatnak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Magyarország autóipara is szenved a "német-betegségben"

Európa és Magyarország autóipara tartós strukturális présbe került: az iparágat a kínai verseny gyors térnyerése, a versenyképességi erózió és több elhibázott iparpolitikai döntés egyszerre szorítja. A ritkaföldfémekre és chipekre épülő, túlnyomórészt Kínához kötődő inputfüggőség geopolitikai kilengéseknek teszi ki az ellátást; az időszakos enyhülések pedig nem oldják a rendszerszintű sérülékenységet. Az exportorientált, erősen importfüggő magyar autóipari termelés – amely főként összeszerelő tevékenységet jelent – ugyan közvetlenül kevésbé veszélyeztetik az Európában tapasztalt ellátási problémák, a negatív hatások idővel a hazai gazdaságba is beszivárognak - derül ki az OECD által frissen közzétett részletes iparági statisztikákból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 10:20
×
×
×
×