eur:
408.13
usd:
387.35
bux:
77771.12
2024. november 18. hétfő Jenő
Nyitókép: Pixabay

Újabb nagyvárosban vezetik be a 30 km/órás sebességhatárt

Jövő év elejétől lassítanák az autókat Milánó egész területén.

Olaszország egyik legnagyobb városában jelentősen csökkenhet az általános sebességhatár, ha egy most beterjesztett javaslatot megszavaznak – írja a hvg.hu.

A La Repubblica azt írja, a forgalomlassítás nem lenne példa nélküli: Párizsban, Brüsszelben, Bilbaóban és Helsinkiben is 30 km/óra az általános sebességhatár. Olaszországon belül is elkezdődött a folyamat, hiszen Bolognában már most is 30 km/órával lehet autózni.

A városi tanács javaslata szerint

a korlátozás alól csak néhány jelentősebb útvonal maradna ki.

Párizsban és Brüsszelben a kiválasztott útvonalakon továbbra is 50 km/óra maradna a megengedett legnagyobb sebesség. Egy 50 km/óra sebességgel haladó autó és egy gyalogos ütközése szinte mindig halálos, ám a 30 km/óránál szinte soha – érvelt a városi tanács. Ráadásul az alacsonyabb sebesség kevésbé terheli a környezetet, csökkenti a szálló por arányát.

Az ellenzők szerint viszont a 30-as zónát nem lehetne betartani és kiterjeszteni a városra, és a forgalom lassítása még nagyobb környezetszennyezést okozna.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.18. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
Rengeteg kínai tőke áramlik Magyarországra, és éppen ez lehet az egyik fő kihívás Trump elnöksége idején

Rengeteg kínai tőke áramlik Magyarországra, és éppen ez lehet az egyik fő kihívás Trump elnöksége idején

2022-től 2024. szeptemberéig Magyarországra áramlott az összes kínai külföldi működőtőke több mint negyede, ami az európai kontinenst vette célba, és ezzel igyekszik a magyar kormány megtámogatni a recesszió-sújtotta gazdaságot – mutat rá vasárnapi körképében a Financial Times. A cikk egyik fő üzenete az, hogy a sok kínai tőkéből adódhat a nagy politikai mutatvány, hogy hogyan egyensúlyozzon az Orbán-kormány a kínai és az amerikai érdekek mentén, és közben a már bejelentett nagy autóipari beruházások lendületet is adjanak az EU-pénzek korlátozottsága miatt is szenvedő magyar gazdaságnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×