A munkanap-áthelyezések és az igazgatási szünet miatt december 30-án és 31-én országszerte 22 kormányablak fogadja az ügyfeleket 8 és 12 óra között, e napokon 18 vármegyeszékhelyen egy-egy, a fővárosban három, Pest vármegyében pedig a Dunakeszi kormányablakban lesz ügyfélfogadás – közölte a tárca.
Hozzátették, hogy december 30-án és 31-én a személyi okmányokkal és a lakcímmel kapcsolatos ügyintézés mellett a digitálisállampolgárság-regisztráció, a diákigazolvány (NEK), taj-kártya és európai egészségbiztosítási kártya igénylése intézhető a kormányzati ügyfélszolgálatokon.
A két ünnep között a Központi Okmányirodában (1133 Budapest, Visegrádi utca 110-112.) csak személyazonosító okmányokkal kapcsolatos ügyintézésre, valamint a sürgősségi és azonnali (3, illetve 1 napon belüli) útlevelek átvételére lesz lehetőség – jelezték.
Felhívták a figyelmet arra, hogy a kormányhivatali műszaki vizsgaállomásokon és a földhivatalokban is szünetel a félfogadás, utóbbiak január 3-án fogadnak először ügyfeleket.
A kormány- és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, de az online beérkezett kérelmek és a folyamatban lévő eljárások határidejébe ez az időszak nem számít bele.
A nyitva tartó ügyfélszolgálatokról a kormányhivatalok honlapján lehet tájékozódni.