eur:
389.45
usd:
364.38
bux:
68253.04
2024. május 2. csütörtök Zsigmond

Már hiányoznak a kelet-európaiak a briteknek

Az előrejelzések szerint komoly munkaerőhiányt okozhat Nagy-Britanniában, hogy a pénzügyi válság és a várható recesszió miatt egyre kevesebb kelet-európai munkavállaló érkezik az országba.

London az unió 2004-es bővítése után azonnal megnyitotta munkapiacát, lemondva a csatlakozási szerződésben biztosított átmeneti időszakról. A brit kormány akkor évente 5-13 ezer kelet-európai munkavállalóval számolt, de a hivatalos adatok szerint is jóval több mint 800 ezren érkeztek az elmúlt négy évben.

Munkaközvetítő ügynökségek, a brit mezőgazdasági termelők szövetségének szakértői és számos kutatóintézet most azt közölte, hogy a kelet-európaiak fele hazatért, az újonnan érkezők száma pedig 70 százalékkal csökkent az utóbbi hónapokban. Emiatt a farmok tulajdonosai már most krónikus munkaerőhiánnyal küszködnek.

Címlapról ajánljuk
Erőszakba torkollottak a diáktüntetések Amerika-szerte

Erőszakba torkollottak a diáktüntetések Amerika-szerte

Az Egyesült Államokban zajló, Gáza-párti diáktüntetések közepette több száz embert letartóztatott a rendőrség. New Yorkban rohamrendőrök hatoltak be egy egyetemi campus egyik épületébe, Los Angelesben két ellentábor csapott össze a rendőrök felvonulása előtt.

Grád Ottó: a nagyobb árcsökkenésre a gázolajnál lehet majd számítani

Hétfőn 10 forinttal csökkentette az üzemanyagok árát a Mol, szombattól egy rendkívüli változással még tovább csökkennek az árak itthon. A Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára szerint ez a bejelentés új helyzetet teremt a kiskereskedelmi piacon. A változáshoz valamilyen mértékben várhatóan minden töltőállomás alkalmazkodik majd és árakat csökkent - mondta az InfoRádiónak Grád Ottó.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
Eljöhet a benzinkutak bosszúja

Eljöhet a benzinkutak bosszúja

Két hetes ultimátumot adott a kormányzat a hazai üzemanyagpiaci szereplőknek, ez alatt az idő alatt a régiós középmezőnybe kell eljuttatni a magyar benzint és a dízelt. A Mol már meg is tette az első nagy lépést, mindkét terméknél 10-10 forinttal csökketette a kiskereskedelmi árrését, ezt a piac többi szereplője is nagyjából lekövette. A kormányzat a múlt héten a benzin esetében 27, a dízelnél pedig 10 forintos relatív árcsökkenés szükségességét jelezte, ami a benzinkutak hasznának visszavágásával valósulhat szerintük meg: felmerül a kérdés, hogy hogyan is alakulhat a kisebb, független benzinkutak nyeresége abban az esetben, ha valóban megtörténik az árrés összehúzása? Megéri az új környezetben üzemeltetni a kutakat? Mi a nagy veszélye a piaci folyamatokba való belenyúlásnak? Eljön a „benzinkutak bosszúja"?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×