A londoni autósok morogva, de elfogadták, amikor Ken Livingstone főpolgármester 2003-ban akkori árfolyamon 1.800 forintos díjjal sújtotta a városközpontba hajtó autósokat.
A londoniak döntő többsége a nagyon drága parkolási díj és a még borsosabb parkolási bírság miatt már ekkor sem autóval járt dolgozni, ezt csak azok az általában vezető beosztású emberek tehették meg, akik cégük garázsában hagyhatják kocsijukat.
A program ennek ellenére annyira sikeres volt, hogy egy időben kevesebb bevételt hozott a városházának, mint az tervezte.
Livingstone emberei hatalmas infrastruktúrát építettek ki. A zónát póznákra szerelt és mozgó kamerák is figyelik, amelyek az összes járművet lefényképezik.
A vezetőknek este tízig van idejük arra, hogy telefonon, az interneten, vagy SMS-ben befizessék az aznapi díjat. Ha ezt nem teszik, akkor éjfélig még emelt díjat fizethetnek, ezt követően viszont már csak tetemes büntetést.
A főpolgármester nem csak az autósok, de több nagyáruház és üzlettulajdonos haragját is kiváltotta.
Ezek azt állítják, hogy a "dugódíjnak" nevezett behajtási adó miatt megcsappant a forgalmuk. Livingstone azonban nem tágít, és tavaly több mint 50 százalékkal emelte a díjat, ráadásul jövőre kiterjeszti a zónát.
A városháza azt állítja, hogy a tömegközlekedés javításával kompenzálta az utazóközönséget és több tízezerrel növelte a napi utazási kapacitásokat.
A valóság azonban az, hogy a londoni tömegközlekedés máig sem működik zökkenőmentesen. A metrókon gyakori a torlódás, és a buszokra nem mindig lehet felférni.
Itt az állampapírcsere lehetősége, de akár a visszaváltási díjak is változhatnak