eur:
409.81
usd:
388.45
bux:
79128.64
2024. november 20. szerda Jolán
Nyitókép: Unsplash.com

A magyar kedvencek sorrendben: svéd, dán és osztrák

Toronymagasan vezet a hazai bútoráruházak között az IKEA a fogyasztói beszélgetések és az árbevételek szerint. De míg a magyar vásárlók továbbra is szeretik az IKEÁ-zós hétvégi programokat, az online értékesítés egyre nagyobb mértékben járul hozzá a vásárlók és a piaci pozíció megtartásához. Nem mindegy azonban, ki árulja online a bútorait.

Az Ynsight Research legfrissebb netnográfiai kutatása szerint az online térben a legtöbbet a mindössze három hazai üzlettel rendelkező IKEA-t említették (8074) az elmúlt 6 hónapban a bútoráruházak közül. A második helyen a JYSK áll (1209), harmadikon, csupán 209 említéssel az XXXLutz. A szintén az XXXLutz anyavállalathoz tartozó Mömax és Möbelix bútoráruházakról elenyésző diskurzus alakult ki online, és a kizárólag magyar bútorokat forgalmazó RS Bútor sem népszerű a magyar netezők között.

A bútorcégekről és azok termékeiről folyó online diskurzusok aránya jól tükrözi a vállalatok nettó árbevételének alakulását az elmúlt időszakban. Míg az svéd bútoráruház 110 milliárd forintos árbevétellel zárta a 2021-es évet a ceginformacio.hu szerint, addig a dán riválisának 57 milliárd, az osztráknak 22 milliárd forint volt a nettó árbevétele a legfrissebb adatok alapján.

Habár az Ynsight Research vizsgálatába a különböző, csak online létező cégek is beleestek (például Favi.hu, Bútor1), ezek említései csak minimális mértékben voltak jelen az adatban. A bútorwebshopok feltörése tehát még várat magára, igaz, a kicsiknek nehéz dolguk van, hiszen a nagy áruházláncok is bevezették már az online vásárlás lehetőségét – jegyzi meg közleményében a piackutató.

Személyesen, vagy online?

A három legtöbbet említett áruházlánc esetében inkább a személyes látogatásról számoltak be a netezők, mint a webshopos rendelésekről. Ez azonban nem jelenti azt, hogy az emberek nem szeretnek online bútort rendelni, inkább arra erősít rá, hogy a személyes látogatás varázsa még mindig erősebb a számukra, a magyar vásárlók ugyanis szeretnek csellengeni a nagy bútorláncok kiállítóterében és a piactereken nézelődni.

A kutatás szerint ugyanakkor az is gyakori, hogy először kinézik személyesen a megvásárolni kívánt bútort, majd online megrendelik, ezzel elkerülve a cipekedést és a sorban állást. A webshopok népszerűségéhez pedig nagymértékben hozzájárulnak a YouTube-on található, úgynevezett „haul” videók is, amikben a lakberendezési áruházakból rendelt szerzeményeket mutatják be.

A webshopos vásárlások említései részben tükrözik azt, hogy a cégek miként fektettek be az elmúlt években az online értékesítés fejlesztésébe. Az IKEA a pandémiára reagálva már 2021-ben a teljes értékesítés 19,3 százalékát bonyolította a webáruházon keresztül a nyilvánosan elérhető adatok szerint, ami 6 százalékos növekedés 2020-hoz képest. A JYSK esetében pedig a vásárlások több mint 10 százalékát tette ki az online rendelés 2021-22-ben. Az XXXLutz online fejlesztéseiről nem érhető el nyilvános adat – olvasható a kutatás eredményei között.

Címlapról ajánljuk
Titkosszolgálati jelentés: Oroszország vissza akarja szerezni az ellenőrzést Közép- és Kelet-Európa felett
Tudósítónktól

Titkosszolgálati jelentés: Oroszország vissza akarja szerezni az ellenőrzést Közép- és Kelet-Európa felett

A cseh Biztonsági Információs Szolgálat igazgatója közölte: az orosz titkosszolgálatok már most előkészítik a terepet ahhoz, hogy az ukrajnai háború lehetséges befejezése után megerősítsék Oroszország befolyását Csehországban. Michal Koudelka elutasította az orosz titkosszolgálatok képességeinek alábecsülését, szerinte a világ legjobbjai közé tartoznak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.20. szerda, 18:00
Takács Ernő
az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület elnöke
Lecsaptak az első ATACMS-rakéták Oroszországra, megváltozott az orosz nukleáris doktrína – Háborús híreink szerdán

Lecsaptak az első ATACMS-rakéták Oroszországra, megváltozott az orosz nukleáris doktrína – Háborús híreink szerdán

Miután megkapta az Egyesült Államoktók az engedélyt, Ukrajna rögtön lecsapott nagy hatótávolságú ATACMS-rakétákkal Oroszország Brjanszki területén, ahol egy lőszerraktárat ért támadás. Később nagy hatótávolságú drónokkal is támadás érte Oroszországot, ezúttal a Voronyezsi területet. Oroszország eközben megváltoztatta nukleáris doktrínáját, ami több ponton is kiterjesztette az atomfegyverek bevetésének lehetőségét. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz–ukrán háború aktualitásaival.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×