Infostart.hu
eur:
388.75
usd:
330.3
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Aerial view on the new asphalt road under construction
Nyitókép: i-Stockr/Getty Images

Újabb szakaszon bővítik az M4-est

Nyilvánosságra hozta az európai uniós közbeszerzési értesítőben a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt., hogy ki építheti meg az M4-es gyorsforgalmi út új, Törökszentmiklóstól Kisújszállásig tartó szakaszát.

A beruházás során a Duna Aszfalt 133,9 milliárd forintért valósítja meg a 34,29 kilométeres útpályát. Az út Törökszentmiklós–Kisújszállás közötti része kétszer két sávon épül meg 3,75 méter széles forgalmi sávokkal, húszméteres koronaszélességgel, és az elkészült úton a személygépkocsik óránként 110 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd. A szakaszon három jelentős forgalmi csatlakozást alakítanak ki, a Törökszentmiklós-kelet csomópontnál, a 4204. jelű útnál, illetve a 4. számú főútnál. Emellett építenek egy egyszerű és egy komplex pihenőt is.

A magyarnemzet.hu felidézi, hogy az M4-esen legutóbb az Abonyt és Törökszentmiklóst összekötő szakaszt adták át idén februárban, amely Szolnokot elkerülve egy új Tisza-híddal valósult meg. Azt megelőzően néhány év alatt, több szakaszban épült ki az út az M0 és Abony között. Az országhatárhoz közeli végén már 2020 szeptemberében átadták a Berettyóújfalut Nagykerekivel összekötő, 29,5 kilométeres szakaszt, amelyen kétszer két forgalmi sávos autópálya épült leállósávval, középső elválasztó sávval és 26,6 méteres koronaszélességgel.

A beruházásban egyúttal egy új, Magyarország és Románia közötti autópálya-határátkelő is létrejött.

A Nagykereki–Bors autópálya-határátkelőhely túloldalán a magyarországi M4-es folytatásaként az észak-erdélyi A3-as autópályának egy öt kilométeres szakasza épült ki. Román oldalon a pálya a Nagyvárad–Szatmárnémeti országútba csatlakozik be Bihar település mellett, amely két kilométerre északra fekszik Nagyváradtól.

A harminc kilométeres határközeli M4-es szakasz a már jórészt kiépült kelet-magyarországi gyorsforgalmi hálózathoz csatlakozott: a Debrecen és Berettyóújfalu között futó M35-ös korábban Debrecennek adott autópálya-kapcsolatot, most pedig, az utat meghosszabbítva, a város repülőterét, iparterületeit köti be az ország vérkeringésébe – teszi hozzá a napilap. Az M35-ös autópálya Debrecen déli elkerülőjeként is szolgál, és a városban épülő BMW-gyárnak is fontos logisztikai hátteret nyújt majd: az óriási üzem külön csomópontot kap az úton.

Címlapról ajánljuk
Hétközi munkaszüneti „ünnepnapokat” sürget az ellenzék Németországban

Hétközi munkaszüneti „ünnepnapokat” sürget az ellenzék Németországban

Kevesebb mint két héttel az újév beköszönte előtt különös vita támadt német ellenzéki pártok és a kormányon lévő konzervatívok között. Az ellenzék szerint jövőre túl sok ünnepnap esik a hétvégére, amit hétközben pótolni kellene. A CDU/CSU szerint a "pótlást" jelenlegi gazdasági helyzetében aligha jöhet szóba.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×