eur:
405.76
usd:
357.05
bux:
92964.32
2025. április 27. vasárnap Zita
Aerial view on the new asphalt road under construction
Nyitókép: i-Stockr/Getty Images

Újabb szakaszon bővítik az M4-est

Nyilvánosságra hozta az európai uniós közbeszerzési értesítőben a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő (NIF) Zrt., hogy ki építheti meg az M4-es gyorsforgalmi út új, Törökszentmiklóstól Kisújszállásig tartó szakaszát.

A beruházás során a Duna Aszfalt 133,9 milliárd forintért valósítja meg a 34,29 kilométeres útpályát. Az út Törökszentmiklós–Kisújszállás közötti része kétszer két sávon épül meg 3,75 méter széles forgalmi sávokkal, húszméteres koronaszélességgel, és az elkészült úton a személygépkocsik óránként 110 kilométeres sebességgel közlekedhetnek majd. A szakaszon három jelentős forgalmi csatlakozást alakítanak ki, a Törökszentmiklós-kelet csomópontnál, a 4204. jelű útnál, illetve a 4. számú főútnál. Emellett építenek egy egyszerű és egy komplex pihenőt is.

A magyarnemzet.hu felidézi, hogy az M4-esen legutóbb az Abonyt és Törökszentmiklóst összekötő szakaszt adták át idén februárban, amely Szolnokot elkerülve egy új Tisza-híddal valósult meg. Azt megelőzően néhány év alatt, több szakaszban épült ki az út az M0 és Abony között. Az országhatárhoz közeli végén már 2020 szeptemberében átadták a Berettyóújfalut Nagykerekivel összekötő, 29,5 kilométeres szakaszt, amelyen kétszer két forgalmi sávos autópálya épült leállósávval, középső elválasztó sávval és 26,6 méteres koronaszélességgel.

A beruházásban egyúttal egy új, Magyarország és Románia közötti autópálya-határátkelő is létrejött.

A Nagykereki–Bors autópálya-határátkelőhely túloldalán a magyarországi M4-es folytatásaként az észak-erdélyi A3-as autópályának egy öt kilométeres szakasza épült ki. Román oldalon a pálya a Nagyvárad–Szatmárnémeti országútba csatlakozik be Bihar település mellett, amely két kilométerre északra fekszik Nagyváradtól.

A harminc kilométeres határközeli M4-es szakasz a már jórészt kiépült kelet-magyarországi gyorsforgalmi hálózathoz csatlakozott: a Debrecen és Berettyóújfalu között futó M35-ös korábban Debrecennek adott autópálya-kapcsolatot, most pedig, az utat meghosszabbítva, a város repülőterét, iparterületeit köti be az ország vérkeringésébe – teszi hozzá a napilap. Az M35-ös autópálya Debrecen déli elkerülőjeként is szolgál, és a városban épülő BMW-gyárnak is fontos logisztikai hátteret nyújt majd: az óriási üzem külön csomópontot kap az úton.

Címlapról ajánljuk

Zelenszkij elnök megköszönte Donald Trumpnak a „jó találkozót”

Rövid megbeszélést tartott Donald Trump amerikai elnök Volodimir Zelenszkij ukrán államfővel szombaton a Vatikánban, és megállapodtak abban, hogy újabb tárgyalást tartanak, küldöttségeik pedig dolgoznak a megszervezésén – mondta el újságíróknak Szerhij Nyikiforov, az ukrán elnök sajtótitkára.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.28. hétfő, 18:00
Csányi Péter
az OTP Bank vezérigazgató-helyettese, kinevezett vezérigazgató
Európa szép csendben pénzügyi csodafegyvert tervez, a függetlenség a tét

Európa szép csendben pénzügyi csodafegyvert tervez, a függetlenség a tét

Az európai vezetők és az EKB döntéshozói régóta tervezgetik egy digitális jegybankpénz kereteit, amely elektronikus formájú készpénzként funkcionálhat. A digitális euró alternatívát kíván jelenteni a nagyrészt amerikai kártyatársaságok és más fizetési cégek által dominált elektronikus fizetési piacon, ami különösen fontos lehet a vámháború és a globális kereskedelmi viszonyok átrendeződése miatt. Mindeközben egy piaci gyökerű, de az EKB és Brüsszel támogatását is élvező európai mobilfizetési platform is hasonló célok mentén terjeszkedik: a Wero már Németországban, Franciaországban és Belgiumban is elérhető. A fizetési piac legfontosabb trendjeiről május 27-ei Financial IT konferenciánkon is szó lesz, érdemes eljönni!

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×