eur:
393.66
usd:
368.37
bux:
66256.91
2024. április 24. szerda György
Nyitókép: MOL

Gigantikus szörnyeket szállítanak keresztül az országon

Speciális megadaru emeli le az uszályokról a Tiszaújvárosba érkező berendezéseket.

A Tisza-parton felállított lánctalpas daru december végén fogadta első szállítmányait Tiszaújvárosban. Az uszálykonvoj olyan, közúton nem szállítható kulcsberendezéseket hozott a Mol Petrolkémia Zrt. területén megkezdett gigaberuházáshoz, melyek együttes tömege meghaladta az 1300 tonnát. A berendezés a poliolgyár működését fogja segíteni.

A rakomány egyik fele Spanyolországból érkezett, egy reaktorból, két desztillációs oszlopból és három tartályból állt. A berendezések több mint egy hónapja hagyták el a spanyolországi gyárat. Mintegy ötezer kilométeres utat kellett megtenniük, hogy a Földközi- és Fekete-tengereken, valamint a Dunán és a Tiszán keresztül Tiszaújvárosba érkezzenek – írja a boon.hu.

A szállítmány legnehezebb része két technológia tartály, amelyek tömege egyenként 172 tonna, átmérőjük 5 méter és magasságuk 29 méter. A tartályok a poliolgyártás egyik fontos alapanyagát tárolják majd.

A szállítmány másik fele a belgiumi Genkből indult, ahol négy vegyipari tornyot gyártottak a beruházáshoz. A folyami szállítás során 2300 kilométert tettek meg 8 ország területén keresztül a Rajna, Majna, Rajna–Majna–Duna-csatorna, Duna és Tisza útvonalon. A szállítmány legnagyobb tömegű berendezése 220 tonna, 37 méter magas és 4 méter átmérőjű. A poliol vegyipari komplexum egyik legmagasabb eleme is megérkezett, a 82 méter magas és 4 méter átmérőjű kolonnát, hossza miatt két darabban szállították.

A Tisza-parton lévő ideiglenes kikötőnél felállított daru mintegy 70 megaméretű készüléket fogad majd, amelyek súlytartománya 10 és 408 tonna között van, méretük pedig néhány métertől 73 méterig terjed. A készülékek többsége súlyuk és méretük miatt nem szállítható közúton. A lánctalpas daru feltűnő jelenség, ugyanis 750 tonna maximum teherbírással rendelkezik, és 140 méter maximum emelési magasságot képes elérni.

A szállítmányok a kikötőből az építési területig kifejezetten erre a célra kialakított úton érkeznek, amelyen több útszakaszt felújítottak és építettek. Például a Tiszapalkonyára vezető úton egy, az út fölött átívelő csőhidat ideiglenesen elbontottak, hogy a nagy méretű eszközök átférjenek ezen a ponton. A szállítások lebonyolításánál több forgalomtechnikai eszközt, például jelzőtáblákat és villanyvezetékeket leszereltek, amelyeket a műveletek végeztével helyreállítanak.

Közben egy több járműből álló túlméretes konvoj indul el szerda este Gönyűről Tiszaújvárosba. Az 1-es főút-813-as főút-M19-es autóút-M1-es autópálya-M0-s autóút-M31-es autópálya-M3-as autópálya útvonalon közlekedő járművek ütemezetten együtt, majd két konvojra szétválva haladnak, pihenőidejüket az M0-s autóúton együtt veszik majd ki a 2-es és 3-as km között.

A szerelvények közlekedése kapcsán forgalomkorlátozásokra kell számítani, és fokozott figyelmet kérnek a járművek melletti elhaladáskor.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
Horgonyoztatják a forintot

Horgonyoztatják a forintot

A dollár gyengülésének következtében kedden érdemben erősödni tudott a forint a vezető devizákkal szemben, ezt követően szerda reggel az euróval és a dollárral szemben sem láthatunk nagyobb mozgásokat, délelőtt is enyhe gyengülés látszott csak az árfolyamokban, ami délután is megmaradt. Nagyon szűk sávban oldalazik a magyar deviza. Devizapiaci témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció és jelentkezés itt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×