eur:
410.98
usd:
392.54
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Fának ütközött, összeroncsolódott autó Zalaegerszeg külterületén a Ságodi úton 2019. december 20-án. A jármű a fák közé szorult, egy fát kidöntött, amely az autóra zuhant. A balesetben ketten meghaltak.
Nyitókép: MTI/Varga György

Átfogó adatelemzés: a balesetek 92 százaléka a járművezetők hibájából történik

Az M6-oson történt az autópályák közül a legkevesebb baleset 2018-ban, a legtöbb pedig az M0-son – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal adataiból. A járművezetők 68 százaléka a baleset pillanatában nem használt biztonsági övet.

A gyorsforgalmi úthálózat - autópálya és autóút együtt - a legbiztonságosabb közúti közlekedési út. A nagy forgalmi terheltség ellenére 2018-ban a balesetek mindössze 3,7 százaléka történt ezeken az utakon: a 628 baleset közül 474 autópályán, 105 autóúton történt.

A legbiztonságosabb autópálya a statisztika szerint az M6-os, ahol 18 balesethez riasztották a szerveket 2018-ban; ezzel szemben az M0-son 118 balesetet okoztak az autósok, a Központi Statisztikai Hivatal további adatai szerint az M3-son 54, az M5-sön 48, M7-esen pedig 36 alkalommal kellett balesethez riasztani a mentőket.

A 17 ezer közúti közlekedési balesetek többségét, közel

70 százalékát lakott területen belül okozták a járművezetők, 64 százalékukért a személygépkocsi-vezetők, 10 százalékukért kerékpárosok és 9 százalékukért pedig teherautóvezetők voltak a felelősek.

A gyalogosok hibájából 988 baleset következett be, ami 2,8 százalékkal több a 2017-es adatnál. A segéd-, és a motorkerékpárosok az előző évhez képest 2018-ban 10 százalékkal több balesetet okoztak, mint egy évvel korábban.

A balesetek döntő többsége, 92 százaléka a járművezetők hibájából történt.

A leggyakoribb okok között szerepel

  • a sebesség nem megfelelően megválasztása,
  • a szabálytalan irányváltoztatás,
  • a haladás és bekanyarodás szabályainak be nem tartása, valamint
  • az elsőbbségadás elmulasztása.

A szabálytalan előzésből származó személysérüléses balesetek részaránya 4,5 százalék volt.

A KSH adatai szerint kiugróan magas volt azok száma, akik nem használtak biztonsági övet:

a sofőrök 68 százaléka nem volt bekötve a baleset pillanatában.

A 2018-ban előforduló közlekedési balesetek 8,5 százalékát okozták alkohol fogyasztása miatt - ez az adat megegyezik az egy évvel korábbival. A legtöbbször a segédmotorosok és a kerékpárosok követtek el balesethez vezető szabálytalanságot ittas állapotban.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×