eur:
410.64
usd:
393.87
bux:
0
2024. december 28. szombat Kamilla
A Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tram-train villamosvasút-vonal Hódmezővásárhely belvárosában 2019. december 4-én. A kiépülő villamosvonal és a meglévő vasútvonal összekapcsolásával gyorsabb és kényelmesebb lesz a közösségi közlekedés, ezzel Szeged és Hódmezővásárhely központja között gyors és átszállásmentes kapcsolat jön létre. A projekthez olyan szerelvényekre van szükség, amelyek a városi villamoshálózaton és a vasútvonalon is egyaránt biztonságosan közlekednek.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Messze még a vége, de máris egymilliárddal többe kerül

Megemelte a kormány a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő villamos járműtelepének megépítésére szánt összeget.

A Magyar Közlönyben megjelent határozatban az eredeti összeg úgy nézett ki, hogy 2 milliárd 751 millió forint származott az uniós Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programból (IKOP), míg 730 millió forint volt a hazai forrás. A kettő együtt adta ki a beruházás teljes, 3 milliárd 481 millió forint költségét.

A módosítás az IKOP részt 787 millió, míg a hazai forrást 213 millió forinttal megemelte, így jött ki a teljes költség (támogatás) 4 milliárd 481 millió forintra - írja a Napi.hu.

A Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tram-train villamosvasút-vonal Hódmezővásárhely belvárosában 2019. december 4-én. A kiépülő villamosvonal és a meglévő vasútvonal összekapcsolásával gyorsabb és kényelmesebb lesz a közösségi közlekedés, ezzel Szeged és Hódmezővásárhely központja között gyors és átszállásmentes kapcsolat jön létre. A projekthez olyan szerelvényekre van szükség, amelyek a városi villamoshálózaton és a vasútvonalon is egyaránt biztonságosan közlekednek.
MTI/Máthé Zoltán
A Szeged és Hódmezővásárhely között épülő tram-train villamosvasút-vonal Hódmezővásárhely belvárosában 2019. december 4-én. A kiépülő villamosvonal és a meglévő vasútvonal összekapcsolásával gyorsabb és kényelmesebb lesz a közösségi közlekedés, ezzel Szeged és Hódmezővásárhely központja között gyors és átszállásmentes kapcsolat jön létre. A projekthez olyan szerelvényekre van szükség, amelyek a városi villamoshálózaton és a vasútvonalon is egyaránt biztonságosan közlekednek. MTI/Máthé Zoltán

Az eredeti, 2016-os határozatban a kormány 13 milliárd 250 millió forintot irányzott elő a NIF Zrt.-nek a Szeged-Hódmezővásárhely vasútvonal városi-elővárosi tram-train rendszer megvalósítására. A működtetéshez szükséges 8 jármű beszerzésére pedig 10 milliárd forinthoz jutott a MÁV-START Zrt.

Címlapról ajánljuk
A kegyelmi ügytől a nemzeti konzultációig – Magyarország egy éve

2024
A kegyelmi ügytől a nemzeti konzultációig – Magyarország egy éve

A 2024-es év fordulatot hozott a magyar belpolitikában. Megjelent egy új szereplő, majd egy párt, maga mögé állította az ellenzéki szavazókat, és két nagy szemben álló politikai tábor alakult ki az országban. Az InfoRádió összeszedte 2024 legfontosabb belpolitikai eseményeit.
VIDEÓ
Mi lesz a magyar privátbankokkal 2025-ben? - Elárulták a vezérek

Mi lesz a magyar privátbankokkal 2025-ben? - Elárulták a vezérek

10 ezermilliárd forintnyi kezelt vagyon, nyomás a belépési limiteken, exponenciálisan gyorsuló digitalizáció és mesterséges intelligencia, állampapír-kamatfizetések sorsa, volatilisebb forintárfolyam, nem várt geopolitikai feszültségek - nagyjából ezek jellemezték a 2024-es évet és ezek a főbb kérdések várhatóak 2025-ben a magyar privátbanki piacon. A Portfolio megkérte a legnagyobb hazai privátbanki szolgáltatók vezetőit, hogy értékeljék a mögöttünk hagyott évet és adjanak előrejelzést 2025-re. Alábbi kérdéseinkre válaszoltak: 1. Hogy értékeli 2024-et saját privátbanki szolgáltatója és a privátbanki szektor szempontjából?  2. Mit tekint saját privátbankja és a szektor előtt álló legnagyobb kihívásnak 2025-re?  3. Mely termékek, szolgáltatások és innovációk területén hozhat növekedést, előrelépést 2025 saját privátbankjánál, illetve a privátbanki szektorban?

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×