eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília

Magyarországon késik a legtöbb vonat

Rengeteget késnek a vonatok Magyarországon, uniós összevetésben indul törlik a legtöbb járatot, az emberek mégis szeretnek a vasúttal utazni – ez derül ki a 28 európai ország vasúthálózatát figyelő Rail Market Monitoring Scheme adataiból.

Magyarországon a legalacsonyabb a pontosan közlekedő elővárosi és regionális vonatok aránya. A 100 kilométernél kisebb távolságot megtevő vonatok mindössze 78 százaléka érkezett meg végállomására 5 percnél kisebb késéssel vagy késés nélkül, ami a legalacsonyabb érték a vizsgált országok között. A legjobban a balti országok teljesítettek – közölte a Portfolio.hu a felmérés adatai alapján.

Ha a távolsági, 300 kilométer alatti távot megtevő vonatok pontosságát nézzük, Magyarország a középmezőnyben áll 87 százalékos aránnyal.

Az elővárosi és regionális vonatokat vizsgálva messze Magyarországon a legmagasabb, 11,5 százalékos a törölt indulások aránya.

Ezek alapján nem meglepő, hogy utasok nem túlzottan elégedettek az utazás és az állomás minőségével. A vasúti utazásról általában az utasok 50 százaléka, míg az állomások állapotáról az utasok 40 százaléka van pozitív véleménnyel, ami európai szinten gyenge eredmény. A legelégedettebbnek a finnek, a legkevésbé elégedettnek pedig az észtek számítanak.

A 100 kilométernél kisebb távolságra vonatkozó jegyárak összehasonlítása alapján Magyarország nem tartozik Európa legolcsóbb helyei közé. Vásárlóerő-paritással kiigazítva Magyarországon 10 centet kell fizetni egy kilométernyi utazásért, ami a nyugat-európai tarifák fele. A távolsági tarifákat vizsgálva Magyarország a 13 helyet foglalja el a 26 ország között, a 14 centes kilométerenkénti viteldíj pedig alig marad el Svédország vagy Belgium áraitól.

Szintén az európai középmezőnyben szerepelnek a magyar vonatok az átlagos sebességet nézve. A vonalhossz és menetidő elosztásával számolt adatok alapján Magyarországon mintegy 65 km/órás átlagsebesség jellemzi a távolsági vonatokat.

A nem túl hízelgő adatok ellenére Magyarországon sokan utaznak vonattal: a 10 százalékos arány a harmadik legmagasabb Európában. Itthon közlekednek a legtöbben busszal (23 százalék), és a legkevesebb autóval (67 százalék).

Bár az elmúlt évtizedekben számos vonalat bezártak, még mindig Magyarország büszkélkedhet Európa egyik legsűrűbb vasúthálózatával. 10 ezer négyzetkilométerre 848 kilométernyi vasútvonal esik.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×