Lebontják a 2B terminál oldalán a nem schengeni beszállókapukat, mert itt alakítják ki az új, többszintes utasmólót – mondta el a Budapest Airport helyettes szóvivője.
„Bádogváros vagy -terminál névvel is illették már ezeket az alapszintű beszállókapukat, amelyekre azért volt szükség, hogy az ezt választó légitársaságok gyorsra szabott fordulóideje tartható legyen. Ez hozzájárult az üzemelési költségek csökkentéséhez, ami látszódott a jegyárakon is” - fejtette ki Kurucz László.
Hozzátette, az ilyen, hatékonyságot növelő lépéseknek köszönhető, hogy olcsóbb elrepülni Brüsszelbe vagy Milánóba, mint autóval Balatonra utazni.
Kurucz László hangsúlyozta, hogy már tavasszal, amikor bemutatták az új utasmóló fejlesztési terveit, bejelentették, hogy a könnyűszerkezetes csarnokot és a hozzá tartozó fedett folyosót elbontják.
„Az A oldalon megmaradnak az alapszintű beszállókapuk, a B oldalon a munkaterület kialakításához is szükség van a bontásra. Az utolsó utas január első hetének végén használja majd ezt a létesítményt, másfél évvel később egy jóval komfortosabb, tízezer négyzetméteres, kétszázhúsz méter hosszú épületszárnyban sétálhatnak majd a beszállókapukhoz az utasok.”
A Budapest Airport helyettes szóvivője jelezte, kihívás, de mindent elkövetnek, hogy a repülőtér üzemét a beruházás ne érintse. Kurucz László hozzátette, a közbeszerzési eljáráson győztes cég és a Budapest Airport a múlt héten írta alá a hatmilliárd forintos beruházás szerződését.
A cég MTI-hez eljuttatott közleményéből kiderül, tervben van a 2C terminál is építése is. A fejlesztési elemek a BUD 2020 terv részei, amelynek keretében öt év alatt ötvenmilliárd forintot költ a Budapest Airport a légikikötő fejlesztésére.
11 millió utas
Tizenegymilliomodik utasát köszöntötte kedden a Budapest Airport.
Idén 16 új járat vált elérhetővé Ferihegyről, ez is hozzájárult ahhoz, hogy az év eddigi részében az előző év azonos időszakához viszonyítva 10 százalékkal bővüljön az utasforgalom – írták a közleményükben.