Óriási dilemma a szállodák számára, hogy hirdessenek-e kuponos akcióban jóval alacsonyabb áron - mondta a Hunguest Hotels vezérigazgatója. Hülvely István szerint hátránya a kuponos cégeknek, hogy nem informálják megfelelően a vendégeket az ajánlott csomagról, ami aztán panaszokat jelent a hotelben, másrészt brutálisan alacsonyak az árak, ami veszteség a szállodának, ugyanakkor pozitív, hogy nagy tömegeket képesek megmozgatni.
Hülvely István szerint ezért is vegyes a szállodák hozzáállása, ugyanis "nem lehet kimaradni, mert akkor más viszi el a forgalmat, de ez olyan forgalom, ami nagyon alacsony áron valósul meg, tehát nem nagy élmény a szállodáknak". A Hunguest Hotels éppen ezért igen kis arányban szorítkozik a kuponos akciók lehetőségeire - mondta a vezérigazgató.
Hozzátette: az ilyen nyomott áron megvalósuló forgalom legfeljebb rövid távon jelenthet túlélést, hosszú távon ez inkább a "biztos halál".
Az Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége szerint érthető a fogyasztók hozzáállása, hiszen az ár a legfontosabb tényező. Molnár Judit hozzátette: emellett a magyar szállodai piacon viszonylag nagy a túlkínálat.
A szakember szerint akinek kötött a nyaralás, szabadság ideje, vagy aki biztosra akar menni, az inkább választ utazásszervezőt, de a többség számára, főleg Magyarországon csak az ár számít.