eur:
388.88
usd:
360.79
bux:
68882.55
2024. május 7. kedd Gizella

Mit lehet kezdeni a fegyverrel fenyegetőző gyerekekkel?

Négyszáz német pedagógus vesz részt márciustól decemberig egy továbbképzésen, amelyen arra oktatják őket, miként reagáljanak az iskolákban mind gyakoribb veszélyes helyzetekre, amikor a diákok erőszakosan viselkednek, esetleg fegyvert is bevisznek az osztályba.

Rebecca Freidmann, a berlini szabadegyetemen bevezetett program felelőse elmondta: a pedagógusoknak azt magyarázzák el, hogyan szóljanak az ilyen diákokhoz. Néhány az elvek közül: a tónus legyen tényszerű, ne tartalmazzon értékítéletet; pontos stratégia szerint kell eljárni, elemezni kell a helyzetet és a tanárnak ismernie kell saját képességeit is.

Akkor is nagy óvatosságra van szükség, ha feltételezhető, hogy a valamilyen fegyverrel rendelkező diák azt nem akarja ténylegesen használni, hanem csak diáktársai előtt fitogtatja. Ilyenkor rá kell ébreszteni, milyen súlyos a cselekedete és milyen következményekre vezethet.

Interneten is mind több sértegetés és fenyegetés érkezik az oktatók címére. Ilyen esetekben törekedni kell arra, hogy megértsék a diák motivációit és meg kell próbálni személyesen beszélni vele - fejtette ki Rebecca Friedmann.

A német tanárokat arra is felkészítik, miként lépjenek fel a diákok közötti konfliktusok esetén, hogyan elemezzék azok okait és milyen eszközöket biztosíthatnak a tanulóknak ahhoz, hogy vitáikat ne erőszak alkalmazásával rendezzék. A képzés színhelye sokszor az iskolai osztály, bevonják a diákokat is a helyzetgyakorlatokba.

Jürgen Körner, a programot kidolgozó Denzeit intézet elnöke elmondta: a kísérleti tervezetet főleg az Európai Szociális Alap finanszírozza. Ha beválik, az EU más országaiban is alkalmazni fogják.
Jürgen Körner elmondta: azt tapasztalták, hogy ha saját környezetükben erre nem tanítják meg őket, a fiatalkorúak maguktól nem lesznek képesek fékezni erőszakos megnyilvánulásaikat.

A fiatalkorú bűnözést sújtó törvények szigorítása, amit egyes politikusok sürgetnek, önmagában nem elegendő, ezért a megelőzési programok nélkülözhetetlenek - hangsúlyozta a professzor.

Címlapról ajánljuk

Horváth Péter a matematikaérettségiről: nagyon korrekt volt a feladatsor

A korábbi évekhez képest könnyebbnek mondható az idei matematikaérettségi – vélekedett az InfoRádióban Horváth Péter matematikatanár, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke. Saját tanítványain is azt látta, hogy a felkészült diákokat nem érhette komolyabb meglepetés.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.07. kedd, 18:00
Kis-Benedek József
biztonságpolitikai szakértő, címzetes egyetemi tanár, az MTA doktora
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×