eur:
395.38
usd:
368.18
bux:
69846.16
2024. június 19. szerda Gyárfás
torlódás, autópálya
Nyitókép: Infostart

Kiderült, mi pusztítja a legjobban a hazai kocsikat

Van alkatrész elég, de a tulajdonosok nem nagyon tartják be a szervizelés ajánlott időpontjait.

A hazai autóparknak az a kisebbik problémája, hogy csökkennek az újautó-eladások és az állomány folyamatosan öregszik, bár környezetvédelmi, balesetbiztonsági szempontból ez is hátrányt jelent ‒ mondta a penzcentrum.hu portálnak Szabó László, az Autonet Import Magyarország operatív igazgatója.

Szerinte a legnagyobb gond az, hogy az üzemeltetők, különösen a magántulajdonosok mindössze 70 százaléka figyel tudatosan az olajcsere-periódusokra, míg az átfogóbb szervizintervallumokra, megelőző karbantartásra, mint a fék, futómű, vezérlés és mások, már csak 30 százalék, és a tendencia évente egyre rosszabb.

A forgalomban részt vevő autók egyre nagyobb arányban, mértékben, és egyre több alkatrészük szempontjából „túlfutottak”, azaz működnek a tervezett élettartamon túl. Akik figyelnek az olajcserékre, azok közül is sokan igyekeznek a gyárilag előírt tulajdonságú, az autógyárakkal közösen fejlesztett, prémium kenőanyag helyett valami mást használni. Ez a mai, korszerű, eleve nyújtott olajperiódusú motoroknál akár végzetes lehet, a futómű és fék túlfutott állapota pedig veszélyes.

Kiemelte, hogy sajátos a helyzet ugyanakkor a szolgáltatások elérésében. A járvány miatti haladék a műszaki vizsgákra azt eredményezte, hogy nagyjából 800 ezer autót kellett a járvány után szinte egyszerre levizsgáztatni, nagyjából 2022 júniusának végén, ami komoly kihívás volt a vizsgaállomásoknak, és ennek megfelelő türelmet kívánt a tulajdonosoktól. Ez mostantól, lassan csökkenő ütemben, de kétévente ismétlődni fog – vagyis a következő nagy hullám már itt van a nyakunkon.

A portálnak nyilatkozó szakember szerint idősödik a szerelőállomány, az új, részben a villanyautókhoz, hibridekhez kapcsolódó ismeretekre viszont egyre nagyobb igény lenne, még akkor is, ha az elektromos átállás üteme messze elmarad a várakozásoktól.

Címlapról ajánljuk
Szakértők: hosszú ideig nem működhet többség nélkül a Fővárosi Közgyűlés

Szakértők: hosszú ideig nem működhet többség nélkül a Fővárosi Közgyűlés

Többségi támogatás nélkül is elkezdheti munkáját a Fővárosi Közgyűlés, de a hatékony működéshez mindenképpen kompromisszumokat kell kötnie a főpolgármesternek. A jelenlegi szabályok szerint csak a fővárosi képviselők négyötöde oszlathatja fel a közgyűlést, ekkor a főpolgármester mandátuma is megszűnik. Elfogadott költségvetés nélkül azonban a kormányhivatal akár törvényességi felügyeleti eljárást is kezdeményezhet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.06.19. szerda, 18:00
Maruzsa Zoltán
a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×