Mintegy ezer Concorde-relikviát, köztük műszereket, alkatrészeket, fedélzeten használt tárgyakat bocsátottak áruba a délnyugat-franciaországi városban, ahol a repülőgépet összeszerelték. Egy hasonló 2007-es aukció 850 ezer eurót hozott, abból finanszírozták az Aéroscopia repüléstörténeti múzeum egy részét.
Az árverésről kiadott közleményből kiderül, a csütörtöktől vasárnapig tartó aukció legnépszerűbb darabjai ezúttal is a pilótafülke mérőműszerei voltak: a hangnál gyorsabb sebesség pontos mérésére használt úgynevezett Mach-mérőket 14 500 és 20 500 euró közötti áron "kapkodták el", egy magasságmérő 5000-ért kelt el, egy szélmérő 6800-ért, a repülést éjszaka és rossz látási viszonyok között segítő műhorizontokra 5600 és 10 ezer euróért találtak vevőt.
Az egyéb tárgyak közül egy WC-ülőke 1000 euróért talált gazdára, egy pilótakormány 5700-ért, az Air France francia légitársaság Concorde-gépein használt menükártyákat 400 és 1000 euró közötti áron vitték.
Az internet révén szerte a világból bekapcsolódtak érdeklődők az árverésbe, így a repülőgép egy André Putman-márkájú étkészlete 2500 euróért az Egyesült Államokba került, a gép fából készült makettje 10 ezer euróért Kazahsztánba, egy pár Concorde-ülés 4700-ért Miamiba.
A legtöbbet - 21 ezer eurót (6,4 millió forint) - egy fából készült szárnydarabért fizették, amelyet az aerodinamikai kísérletekben használtak a szélcsatornában az 1950-es években.
A Marc Labarde vezette aukción 500 ezer euró bevételt terveztek a repüléstörténeti tárgyakból.
A Concorde a hangsebesség kétszeresével repült az óceán fölött. Az első gépet 41 évvel ezelőtt állították forgalomba. A szuperszonikus repülőgépek három óra alatt tették meg a London-New York távolságot.
A ráfizetéssel működő repülőgépeket 2003 októberében vonták ki a forgalomból, miután a szeptember 11-ei terrortámadások miatt jelentősen csökkent az utasforgalom, valamint egy 2000 júliusában történt, 113 halálos áldozatot követelő balesetben lezuhant az egyik gép.