Infostart.hu
eur:
385.74
usd:
329.03
bux:
0
2025. december 17. szerda Lázár, Olimpia
Villamospótló autóbusz halad a 4-es és 6-os villamos felújítás alatt álló megállójánál a Corvin-negyednél 2019. június 17-én. A június 15-én kezdődött pályafelújítás miatt a Corvin-negyedtől Újbuda-központ felé a 4-es, a Móricz Zsigmond körtér felé a 6-os jelzésű pótlóbusszal lehet továbbutazni.
Nyitókép: Villamospótló autóbusz halad a 4-es és 6-os villamos felújítás alatt álló megállójánál a Corvin-negyednél 2019. június 17-én. Június 15-én kezdődött a pályafelújítás. MTI/Balogh Zoltán

A BKV nem kér az ázsiai buszsofőrökből

A főpolgármester-helyettes szerint nem jó irány a külföldi munkaerő alkalmazása, ezért a fővárosi tulajdonú cégeknél nem engedélyezik ezt.

Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes reagált arra a Népszava által közölt értesülésre, amely szerint novembertől indonéz és Fülöp-szigeteki buszsofőrök is munkába állhatnak az ArrivaBus Kft. által üzemeltetett járatokon Budapesten. A lap közölte: a külföldi járművezetőket nem a magyar busztársaság alkalmazná, hanem az a munkaerő-kölcsönző cég, amely csoportosan toboroz és vesz fel buszsofőröket magyarországi foglalkoztatásra. Állítólag az érintettek lakhatásáról és étkeztetéséről is a közvetítő cég gondoskodna.

A főpolgármester-helyettes a hír megjelenését követően azt nyilatkozta a Népszavának, hogy nem tartja jó iránynak a külföldi munkaerő alkalmazását, ezért a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában lévő cégeknél ezt nem engedélyezik. Kiss Ambrus hozzátette: a BKV esetében szóba sem jöhet külföldi munkavállalók foglalkoztatása.

Arról is beszámolt a lapnak, hogy külsős szolgáltató esetén is szigorúan számon kérik majd az üzembiztonsági és utastájékoztatási követelmények betartását. Kiemelte: nem az utasoktól várják el a kielégítő kommunikációhoz szükséges nyelvtudást.

Arra a kérdésre, hogy külföldi buszsofőrök nélkül nem lesz-e munkaerőhiány a BKV-nál, Kiss Ambrus azt válaszolta: a vállalkozó szerződésben vállalta a szolgáltatás üzemeltetését, így

utólag nem állhat elő azzal, hogy nincs hozzá elég munkavállalója.

A főpolgármester-helyettes álságosnak tartja annak hangoztatását, hogy kölcsönzött munkaerő alkalmazása esetén nem gyengülnek a munkavállalói jogok, és a lépésnek nincs bérleszorító hatása, hiszen alternatív foglalkoztatási keretek és bérezési rendszer jön létre.

ArrivaBus: mindennapossá vált a sofőrhiány

A fővárosi autóbuszok csaknem egyharmadát, mintegy 450 járművet üzemeltet az ArrivaBus Kft., amely a BKK egyik legnagyobb szerződéses szolgáltatója. A cég közölte: a budapesti közösségi közlekedésben mindennapossá vált a sofőrhiány, ezért októberben 20 Fülöp-szigeteki járművezető kezdi meg a képzési programot, akik legkorábban jövő januárban állhatnak munkába. A külföldi munkavállalók ugyanakkora bérezésben részesülnek majd, mint magyar munkatársaik.

„A célunk az, hogy továbbra is biztosítsuk a budapesti buszközlekedés zavartalan ellátásában vállalt feladatunkat” – tájékoztatta a lapot az ArrivaBus Kft.

Címlapról ajánljuk

Mészáros Andor: stabil lesz Andrej Babis kormánya, de baj esetén az ellenzékből is lehetnek támogatói

Olyan komoly a kormánykoalíció többsége, hogy ez stabil kormányzást vetít előre – értékelt az InfoRádió Aréna című műsorában Mészáros Andor, az Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar Történeti Intézetének egyetemi docense. Beszélt arról is, mi adja Andrej Babis politikai varázsát.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.17. szerda, 18:00
Magyarics Tamás
külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora
Mire számíthatunk ma a tőzsdéken?

Mire számíthatunk ma a tőzsdéken?

Vegyesen zártak tegnap az amerikai tőzsdék, a Dow több mint 300 pontot esett, miközben a befektetők a kormányzati leállás miatt elcsúsztatott munkaerőpiaci adatokat értékelték. Ázsiában ugyancsak felemás a kép ma reggel, Európában viszont emelkedéssel indulhat majd a kereskedés. Ma a brit gazdaság kerül fókuszba, reggel érkeznek a friss inflációs és termelői árindex adatok, melyek a Bank of England holnapi döntését alapozhatják meg. A délelőtt folyamán a német IFO gazdasági hangulatindex, valamint az eurózóna harmadik negyedéves bérnövekedési statisztikája adhat támpontot az EKB számára az inflációs nyomás tartósságáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×