eur:
397.71
usd:
367.71
bux:
89971.53
2025. március 23. vasárnap Emőke
Villamospótló autóbusz halad a 4-es és 6-os villamos felújítás alatt álló megállójánál a Corvin-negyednél 2019. június 17-én. A június 15-én kezdődött pályafelújítás miatt a Corvin-negyedtől Újbuda-központ felé a 4-es, a Móricz Zsigmond körtér felé a 6-os jelzésű pótlóbusszal lehet továbbutazni.
Nyitókép: Villamospótló autóbusz halad a 4-es és 6-os villamos felújítás alatt álló megállójánál a Corvin-negyednél 2019. június 17-én. Június 15-én kezdődött a pályafelújítás. MTI/Balogh Zoltán

A BKV nem kér az ázsiai buszsofőrökből

A főpolgármester-helyettes szerint nem jó irány a külföldi munkaerő alkalmazása, ezért a fővárosi tulajdonú cégeknél nem engedélyezik ezt.

Kiss Ambrus főpolgármester-helyettes reagált arra a Népszava által közölt értesülésre, amely szerint novembertől indonéz és Fülöp-szigeteki buszsofőrök is munkába állhatnak az ArrivaBus Kft. által üzemeltetett járatokon Budapesten. A lap közölte: a külföldi járművezetőket nem a magyar busztársaság alkalmazná, hanem az a munkaerő-kölcsönző cég, amely csoportosan toboroz és vesz fel buszsofőröket magyarországi foglalkoztatásra. Állítólag az érintettek lakhatásáról és étkeztetéséről is a közvetítő cég gondoskodna.

A főpolgármester-helyettes a hír megjelenését követően azt nyilatkozta a Népszavának, hogy nem tartja jó iránynak a külföldi munkaerő alkalmazását, ezért a Fővárosi Önkormányzat tulajdonában lévő cégeknél ezt nem engedélyezik. Kiss Ambrus hozzátette: a BKV esetében szóba sem jöhet külföldi munkavállalók foglalkoztatása.

Arról is beszámolt a lapnak, hogy külsős szolgáltató esetén is szigorúan számon kérik majd az üzembiztonsági és utastájékoztatási követelmények betartását. Kiemelte: nem az utasoktól várják el a kielégítő kommunikációhoz szükséges nyelvtudást.

Arra a kérdésre, hogy külföldi buszsofőrök nélkül nem lesz-e munkaerőhiány a BKV-nál, Kiss Ambrus azt válaszolta: a vállalkozó szerződésben vállalta a szolgáltatás üzemeltetését, így

utólag nem állhat elő azzal, hogy nincs hozzá elég munkavállalója.

A főpolgármester-helyettes álságosnak tartja annak hangoztatását, hogy kölcsönzött munkaerő alkalmazása esetén nem gyengülnek a munkavállalói jogok, és a lépésnek nincs bérleszorító hatása, hiszen alternatív foglalkoztatási keretek és bérezési rendszer jön létre.

ArrivaBus: mindennapossá vált a sofőrhiány

A fővárosi autóbuszok csaknem egyharmadát, mintegy 450 járművet üzemeltet az ArrivaBus Kft., amely a BKK egyik legnagyobb szerződéses szolgáltatója. A cég közölte: a budapesti közösségi közlekedésben mindennapossá vált a sofőrhiány, ezért októberben 20 Fülöp-szigeteki járművezető kezdi meg a képzési programot, akik legkorábban jövő januárban állhatnak munkába. A külföldi munkavállalók ugyanakkora bérezésben részesülnek majd, mint magyar munkatársaik.

„A célunk az, hogy továbbra is biztosítsuk a budapesti buszközlekedés zavartalan ellátásában vállalt feladatunkat” – tájékoztatta a lapot az ArrivaBus Kft.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.24. hétfő, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
Drónesőt küldött egymásra Oroszország és Ukrajna, egy 5 éves gyermek is meghalt – Háborús híreink vasárnap

Drónesőt küldött egymásra Oroszország és Ukrajna, egy 5 éves gyermek is meghalt – Háborús híreink vasárnap

Oroszország a szombatról vasárnapra virradó éjszaka során 147 drónt indított több ukrán régió ellen, amelynek során Kijevben hárman meghaltak, köztük egy 5 éves gyermek. Ukrajna is drónesőt zúdított Oroszország több régiójára, összesen 59 egységet lőttek le az orosz légvédelmi szervek, és az egyik támadás során meghalt egy ember Rosztovban. A jelek szerint tehát magas intenzitással folytatódik a (légi) háború (is) a két ország között, súlyos áldozatok mentén, de a jelek szerint a kiberháború is zajlik tovább, mert vasárnap az ukrán vasúttársaság nagyfokú online szolgáltatás kiesésről adott számot. Közben Donald Trump amerikai elnök elismerte: „valamennyire kontroll alatt” tudja tartani a háború eszkalálódását a tárgyalások segítségével, azaz a 30 napos tűzszüneti terv láthatóan nem megy egyelőre, és az is kérdéses, hogy a felek mennyire tartják be az egymás energetikai infrastruktúrája elleni támadások szüneteltetését. Vasárnapi hírfolyamunk a háborúról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×