eur:
410.64
usd:
393.87
bux:
0
2024. december 28. szombat Kamilla
Kerékpárosok és gyalogosok közlekednek a gépjárműforgalom elől a hétvégére lezárt pesti alsó rakparton 2020. május 16-án. A rakpartot május 16-án hajnalban zárták le a gépjárműforgalom elől, a zárás feloldása másnap 23 óra körül várható. A rakpart használata során a koronavírus-járvány miatt meghozott általános szabályok mellett további előírásokat is be kell tartani, például a bicikliseknek 10 km/h-ás a megengedett legnagyobb sebesség.
Nyitókép: MTI/Mónus Márton

Csak a pesti alsó rakpartot zárták le, a vitát még nem

A zöldebb Budapesttel egyetért a Magyar Autóklub, a pesti alsó rakpart végleges lezárásával azonban nem – mondta az InfoRádiónak Kenderesi János, a szervezet alelnöke. Minden fél részéről kompromisszumra lesz szükség azért, hogy csak a gyalogosok használhassák majd a területet – ezt viszont már Karácsony Gergely főpolgármester a Magyar Önkormányzatok Szövetségének társelnöke, a szervezet budapesti elnökségi ülése után.

Az egységes városi környezettel, a közlekedési terek létrehozásával és a zöldebb Budapest gondolatával is egyetért a Magyar Autóklub. A szervezet alelnöke, Kenderesi János azt is támogatja, hogy a belváros belső részeiről a forgalomat fokozatos vonják ki, sőt, bizonyos területeken az átenő forgalom teljes megszüntetését is támogatják, de csak akkor, ha ennek bizonyos feltételei teljesülnek. Az autóklub azonban azt állítja: a pesti alsó rakpartról kiterelt forgalmat a főváros vezetése a tervek szerint a kiskörútra vinné.

"Az a forgalom, ami a rakparton megszűnne, egy az egyben a Múzeum körútra és a Bajcsy-Zsilinszky útra menne"

– mondta Kenderesi János, és szerinte nem kell különösebb fantázia ahhoz, hogy a belváros amúgy sem kicsi forgalma mennyivel emelkedne meg ezzel a eltereléssel. Az alelnök jelezte, tudomásul kell venni, hogy Budapest észak–déli forgalmának a levezetését jelen pillanatban a budai, illetve a pesti rakpart bonyolítja le, ennek akár részleges lezárása is jelentős dugókat okozhat a belvárosban.

"Az alsó rakpart forgalma látható, mérhető, ha ezt valahova át akarom helyezni, annak meg kell találni helyét, ami biztos, hogy nem a Kiskörút, illetve a Nagykörút" – folytatta Kenderesi János. A Magyar Autóklub szerint meg kellene vizsgálni annak lehetőségét, hogy

a rakpart forgalmát kétszer egy forgalmi sávban, alacsonyabb sebességi fokozatban, beépített forgalomcsillapítókkal át lehet-e vezetni a rakparton.

Számos civil szervezet üdvözölte a rakpart lezárásának tervét, de vannak olyanok is, akik nem örülnek annyira – ezt már Karácsony Gergely mondta. A főpolgármester szerint a Magyar Autóklub és a Fővárosi Önkormányzat között folyamatos az együttműködés, minden kérdésben meghallgatták egymást.

"Nem tudunk mindig mindenkivel egyetérteni, hiszen egy várost sokféle képpen használunk, és lehetnek olyan kérdések, amikben különbözik a véleményünk" – fűzte hozzá Budapest vezetője. Karácsony Gergely példaként említette: a kerékpárosok például azért nem túl boldogok, mert az alsó rakpartnak csak az egyik része autómentes.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
A kegyelmi ügytől a nemzeti konzultációig – Magyarország egy éve

2024
A kegyelmi ügytől a nemzeti konzultációig – Magyarország egy éve

A 2024-es év fordulatot hozott a magyar belpolitikában. Megjelent egy új szereplő, majd egy párt, maga mögé állította az ellenzéki szavazókat, és két nagy szemben álló politikai tábor alakult ki az országban. Az InfoRádió összeszedte 2024 legfontosabb belpolitikai eseményeit.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 28. 10:12
×
×
×
×