eur:
393.3
usd:
367.94
bux:
65897.55
2024. április 24. szerda György
Nyitókép: Facebook/Fürjes Balázs

Aláírták a szerződést, kezdődhet a kelenföldi új buszterminál és P+R-parkoló tervezése

Átszervezik a kelenföldi csomópontot, számos busz végállomása az őrmezei oldalra költözik.

A jövőben egy közös helyről, a vasútállomás őrmezei oldaláról indulhatnak majd a BKK és a Volánbusz járatai – írta Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára a Facebookon. Bejelentette: lezárult a közbeszerzés, amelynek eredményeképpen a Közti Zrt. és a Közlekedés Fővárosi Tervező Iroda Kft. konzorciuma készítheti a buszterminál terveit.

A Volánbuszok végállomása az Etele térről az őrmezei oldalra költözik, egy, a BKK járataival közös, fedett, modern busztermináltba. Lesz az ígéretek szerint mosdóval és több, ma még hiányzó szolgáltatás. Ezzel az Etele téren jelentős terület szabadul fel, ahol akár plusz zöldfelületet lehet kialakítani. Az új végállomásra az elővárosi járatok gyorsabban, rövidebb úton, és az autópálya bevezető szakaszának buszsávján juthatnak el, nem kell majd az Egér út felé kerülniük.

A kelenföldi P+R-parkoló kapacitását is bővítik, az őrmezei oldalon legalább 1500 férőhelyes lesz, miután épül itt egy többszintes P+R-parkolóház. A bicikliseknek új kerékpártárolók, továbbá taxidrosztok, valamint K+R-parkolók is lesznek (kiss and ride – ahol csak addig állhatnak meg az autók, amíg az utasok kiszállnak).

A kelenföldi csomópont fejlesztése Fürjes Balázs szerint egy dugócsökkentő beruházás, amely egyaránt szolgálja az agglomerációban élőket és a budapestieket, az autósokat és a tömegközlekedőket.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
Olcsó modelleket lengetett be a Tesla, széttépik a részvényt

Olcsó modelleket lengetett be a Tesla, széttépik a részvényt

Már korábban is ismert volt, hogy az idei nem a Tesla éve lesz, hiszen lassuló eladásokkal küzd a cég, miközben igyekszik új termékeket bevezetni és ezzel új növekedési korszakot indítani. A vállalat problémáit az is jelzi, hogy az idei évben több mint 40 százalékot zuhant a cég részvényárfolyama, jelentősen alulteljesítve az S&P 500 indexet. A befektetői félelmek beigazolódtak a vállalat első negyedéves gyorsjelentésével, gyakorlatilag minden fontosabb soron visszaesésről számolt be a cég, ráadásul az elemzői várakozásokat is alulmúlta. Az árfolyam ennek ellenére mégis több mint 13 százalékot emelkedett a gyorsjelentést követően, miután a cég újabb ígéreteket tett a jövőbeli olcsóbb járműveivel kapcsolatban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×