Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Úthengerek tömörítik a frissen leterített aszfaltburkolatot az épülő M4 gyorsforgalmi út Cegléd és Abony közötti szakaszán, Cegléd közelében 2018. július 16-án. A 17,6 kilométeres szakasz a tervek szerint 2019 negyedik negyedévében készül el. Az út és kapcsolódó létesítményei 26,311 milliárd forint hazai forrásból, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.
Nyitókép: MTI/Mészáros János

Ezért vannak tele apró kavicsokkal a magyar utak

A Magyar Közút rendszeresen alkalmaz egy olyan, az út élettartamát növelő, felületállapot javító technológiát, amelyből a legtöbb közlekedő mindössze annyit észlel, hogy tele van apró kőzúzalékkal az út.

A technológia neve emulziós felületi bevonatépítés, ami nem más, mint egy vagy két réteg vékony, burkolatra permetezett bitumenemulzió és az azt borító egyenletesen kiszórt kőzúzalék. Ezt a megoldást akkor alkalmazzák, ha az utak burkolatán az úthasználók számára még nem érzékelhető repedések, felületi hámlások keletkeznek, melyek egyszerű kátyúzással nem javíthatók gazdaságosan, mivel ezek túlnyomó részének még sekély a mélysége – írja a vezess.hu.

A felületmegújítás eredménye egy érdes felület, amely hatékonyan javítja a burkolat vízzáróságát, továbbá homogén felületet képez és a két felújítás közötti időtartamot is megnöveli. A végleges felület kialakulásához szükséges pár hét és a forgalom úgynevezett bedolgozó hatása is, annak érdekében, hogy minden zúzalékszem megtalálja a helyét az új felületen. Addig is a technológia velejárója minden előírás betartása mellett is bizonyos szintű kőfelverődés és úgynevezett „izzadás”.

A kőfelverődések azonban a kihelyezett 40 km/órás sebességkorlátozás betartása mellett nem okozhatnak sérüléseket a járműveken. Ebből adódóan kell az ilyen munkák elvégzése után, az időjárástól és a helyi körülményektől függően pár hétig a sebességkorlátozást elrendelni. Pár hét múlva az eredmény egy kellően érdes, egyenletes, jól járható, stabil burkolat, amiért megéri ideiglenesen lassabban haladni egy-egy érintett útszakaszon.

Címlapról ajánljuk
Szakíró Max Verstappen új csapattársáról: ha nem alkalmazkodik jól, az elődei sorsára jut

Szakíró Max Verstappen új csapattársáról: ha nem alkalmazkodik jól, az elődei sorsára jut

A motorsportol.hu főszerkesztője szerint a Red Bull teljesen logikus döntést hozott azzal, hogy jövőre már nem számít pilótaként a gyengén teljesítő Cunoda Jukira. Ugyanakkor Vámosi Péter arról is beszélt az InfoRádióban, hogy a helyére érkező Isack Hadjarnak sem lesz könnyű dolga, hiszen az osztrák csapatnál Max Verstappen kívánságainak megfelelően végzik a fejlesztéseket, és ha az éppen aktuális csapattárs ehhez nem tud alkalmazkodni, keserű sors vár rá.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×