eur:
394.06
usd:
365.67
bux:
65384.6
2024. március 29. péntek Auguszta
Úthengerek tömörítik a frissen leterített aszfaltburkolatot az épülő M4 gyorsforgalmi út Cegléd és Abony közötti szakaszán, Cegléd közelében 2018. július 16-án. A 17,6 kilométeres szakasz a tervek szerint 2019 negyedik negyedévében készül el. Az út és kapcsolódó létesítményei 26,311 milliárd forint hazai forrásból, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg.
Nyitókép: MTI/Mészáros János

Ezért vannak tele apró kavicsokkal a magyar utak

A Magyar Közút rendszeresen alkalmaz egy olyan, az út élettartamát növelő, felületállapot javító technológiát, amelyből a legtöbb közlekedő mindössze annyit észlel, hogy tele van apró kőzúzalékkal az út.

A technológia neve emulziós felületi bevonatépítés, ami nem más, mint egy vagy két réteg vékony, burkolatra permetezett bitumenemulzió és az azt borító egyenletesen kiszórt kőzúzalék. Ezt a megoldást akkor alkalmazzák, ha az utak burkolatán az úthasználók számára még nem érzékelhető repedések, felületi hámlások keletkeznek, melyek egyszerű kátyúzással nem javíthatók gazdaságosan, mivel ezek túlnyomó részének még sekély a mélysége – írja a vezess.hu.

A felületmegújítás eredménye egy érdes felület, amely hatékonyan javítja a burkolat vízzáróságát, továbbá homogén felületet képez és a két felújítás közötti időtartamot is megnöveli. A végleges felület kialakulásához szükséges pár hét és a forgalom úgynevezett bedolgozó hatása is, annak érdekében, hogy minden zúzalékszem megtalálja a helyét az új felületen. Addig is a technológia velejárója minden előírás betartása mellett is bizonyos szintű kőfelverődés és úgynevezett „izzadás”.

A kőfelverődések azonban a kihelyezett 40 km/órás sebességkorlátozás betartása mellett nem okozhatnak sérüléseket a járműveken. Ebből adódóan kell az ilyen munkák elvégzése után, az időjárástól és a helyi körülményektől függően pár hétig a sebességkorlátozást elrendelni. Pár hét múlva az eredmény egy kellően érdes, egyenletes, jól járható, stabil burkolat, amiért megéri ideiglenesen lassabban haladni egy-egy érintett útszakaszon.

Címlapról ajánljuk

Teljes a patthelyzet a bécsi repülőtéren

Hiába a 36 órás sztrájk, megszakadtak a tárgyalások a szakszervezetek és az Austrian Airlines osztrák légitársaság között. A dolgozók a Lufthansa leányvállalatánál ugyanolyan béreket követelnek, mint az anyacégnél, ahol egyébként a közelmúltban zárult egy sikeres munkabeszüntetés.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.02. kedd, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
Durvul a nyilatkozatháború a moszkvai merénylet körül, újfajta bombát vethetett be Oroszország – Háborús híreink csütörtökön

Durvul a nyilatkozatháború a moszkvai merénylet körül, újfajta bombát vethetett be Oroszország – Háborús híreink csütörtökön

Marija Zaharova, az orosz külügyminisztérium szóvivője azt mondta, az Iszlám Államnak nem voltak meg a képességei egy a krasznogarszkihoz hasonló terrortámadás kivitelezésére, és Ukrajnára és a Nyugatra igyekezett terelni a gyanút. Kirilo Budanov, az ukrán katonai hírszerzés feje úgy nyilatkozott, Oroszországnak legkésőbb február közepe óta tudomása volt a készülő támadásról, ennek ellenére nem tettek semmit. A harkivi rendőrség vezetője szerint Oroszország egy új típusú irányított bombát vethetett be a városban szerdán, az UMPB D-30-at.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. március 28. 21:46
×
×
×
×