eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
A Déli pályaudvar központi épülete és lépcsőfeljárója esti kivilágításban.
Nyitókép: MTVA

Mi lesz a Déli pályaudvar sorsa?

A döntéshozóknak felelősen, megfontoltan és óvatosan kell eljárniuk a Déli pályaudvar jövőjét érintő kérdésekben - mondta Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség államtitkára a Buda fókuszában a Déli pályaudvar - Lehetőségek és kihívások címmel rendezett szakmai konferencián.

A Déli pályaudvar a vasút kiemelt főpályaudvara Budapesten,

a legjobb megoldást ezért kellő vizsgálatok és sok párbeszéd után kell megtalálni

- mondta. Ehhez kapcsolódva emlékeztetett, hogy a kormány a várossal, a kerületekkel együttműködve fogja elkészíteni Budapest tízéves stratégiai fejlesztési tervét, amelynek előkészítéseként az idén ősszel elindítják a Budapest-párbeszéd folyamatot. Az elmúlt nyolc év közös munkájának eredménye, hogy Budapest ma jobb, élhetőbb és otthonosabb város, mint nyolc évvel ezelőtt volt - hangsúlyozta Fürjes Balázs.

Fónagy János, a Közlekedéstudományi Egyesület (KTE) elnökeként - aki egyben a Miniszterelnöki Kormányiroda államtitkára - arra hívta fel a figyelmet, hogy 2013-ban az Országgyűlés elfogadta az egységes személyszállítási törvényt, amely a vasút elsőbbségét mondja ki a közösségi közlekedésben, a vasúti személyszállításban pedig a Déli pályaudvar fontos szerepet tölt be. A közösségi közlekedés szempontjából a vasúthálózat fejlesztésében a következő időszakban is fontos lesz az elővárosi forgalom fejlesztése, a helyi és a helyközi közlekedés közötti különbség oldása - tette hozzá.

Pokorni Zoltán (Fidesz-KDNP), a XII. kerület polgármestere úgy vélte,

a pályaudvart nem szabad megszüntetni az elővárosi forgalomban betöltött szerepe miatt.

Hozzátette, hogy minél több parkolót kellene a környékén kialakítani, és jelezte, hogy a környék fejlesztésénél - a plázán kívül - sokféle lehetőséget elképzelhetőnek tart.

Címlapról ajánljuk
Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×