"A tervezés szintjén tartunk ott, hogy két nagy kerékpár-úthálózati elem - a már elkészült EuroVelo hálózati rész és a most elkészítendő, Rákos-patak mentén Pécel irányába haladó másik fontos útvonal - közötti kerületek összekötésére lenne lehetőség a következő, 2020-ig tartó fejlesztési időszakban. Ez egy példaértékű együttműködés lehet a kerületi önkormányzatoknak és a civil szervezeteknek a közös uniós fejlesztés érdekében" - emelte ki Ughy Attila.
"A 18. kerület területén az emberek - saját bevallásuk szerint - harmada napi szinten kerékpározik, ez azt jelenti, hogy az időjárástól függően körülbelül 37 százalékuk kerékpárra pattan az év minden napján. Ennek ötödrésze munkába járáshoz használja a biciklit" - mondta a polgármester.
Ughy Attila hozzátette: "ez a kerékpár-úthálózat, amelyik a 23., a 18. és a 17. kerületen keresztül vezetne, picit érintené a 20. kerületet is és egy átkötéssel Csepelre is át lehetne jutni, azt a célt szolgálná, hogy egyrészt kerékpárral iskolába és dolgozni indulóknak nyújtson biztonságos utazást, másrészt ezeket a turisztikai szempontból fontos kerékpárutakat egy hálózatra fűzné. Aki egy nagyobb kerékpáros kirándulást szeretne tenni a Duna-parton, egy távolabbi kerületből is biztonságosan, egy kerékpárút mentén érhetné el az EuroVelo gerincútját."
"Első körben a dél-pesti kerületeket próbáljuk összekötni, és a Csepel-szigetre lehetne átjutni, ha később szélesedik az M0-s híd, és ki tudnak alakítani biztonságos le- és felhajtókat, illetve kerékpársávokat, akkor direkt kapcsolat is alakulhat a dél-budai kerületekkel is. Most még csak valamelyik belvárosi hídon áthajtva lehet kerékpárral a budai oldalra jutni" - tette hozzá a 18. kerületi polgármester.
Hanganyag: Szabó S. Gergõ