A befektető média-portfólió létrehozását tervezi, amelyben a Heti Válasz mostani megvásárlása az első fontos állomás. "Az eladást és a vételt egyaránt befolyásolta, hogy az új környezet, a tervezett szinergiák kialakítása már a válság idején is jobb piaci feltételeket nyújt az eddig önállóan is sikeres lapnak" - írja maga a Heti Válasz.
A kommüniké azt is állítja, hogy a Heti Válasz kiadó stabil gazdálkodást folytat, az elmúlt két évben nyereséget termelt, példányszámát - vetélytársaihoz képest - a válság kirobbanását követően a leginkább képes volt megőrizni, az online változatával együtt duplájára növelte olvasótáborát. A Szonda Gfk kutatása szerint a Heti Válasz immár havonta több mint háromszázezres aggregált közönséget szolgál ki, ezen felül szakmai konferenciákat szervez, és oktatási műhelyt üzemeltet.
Az új tulajdonos nem kíván változtatni a lap irányultságán, tartalmán, amit jelez, hogy a főszerkesztő a jövőben is Borókai Gábor lesz.
Lantos Csaba üzletember, aki a tranzakció nyereségét egészségügyi vállalkozásaiba fekteti, a lap beágyazottságának javulásával és a piac várhatóan erőteljes konszolidációjával indokolta az eladást. Mint ismeretes, Lantos Csabának, az OTP egykori igazgatósági tagjának érdekeltségébe tartozó Csemgandó Kft. 2008. december 16-án vált egyedüli tulajdonosává a lapnak.
Lantos korábban a lap üzletrészeinek huszonöt százalékát birtokolta. A tranzakcióig a 75 százalékot tulajdonolt Csák János, Kékessy Dezső és Szabadhegy Péter. Az ügylettel egyidejűleg a menedzsment három tagja - az Orbán-kormány idején kormányszóvivőként dolgozó Borókai Gábor főszerkesztő-lapigazgató , Bánhegyi Zsófia, lapigazgató-helyettes és D. Nagy Ibolya gazdasági igazgató - tőkeemelés révén, együttesen öt százaléknyi tulajdonrészt szereztek.
Az új tulajdonos, Fellegi Tamás a Heti Választól azt reméli, hogy cége média-portfóliójának zászlóshajója lesz.