eur:
392.91
usd:
366.42
bux:
66129.26
2024. április 26. péntek Ervin
Az Audi standja a 18. Sanghaji Nemzetközi Autóipari Kiállítás megnyitója előtt egy nappal,  2019. április 15-én.
Nyitókép: MTI/EPA/Vu Hong

Drámai lépésre szánta rá magát az Audi

Közel 9 és félezer állást szüntet meg az Audi. Az autógyártó a következő öt év során válik meg a dolgozóktól és a felszabaduló pénzt az elektromos autók és digitális technológia fejlesztésébe pumpálja.

Masszív létszámleépítést jelentett be a Magyarországon is gyártó Audi – a német cég ugyanakkor azt mondja, hogy német gyáraiban számol fel a következő 5 évben 9500 állást.

Ezzel a tervek szerint 6 milliárd eurót takarít meg, amiből az elektromos autókba fekteti a pénzt. A dolgozók egy részét előnyös korai nyugdíj-ajánlattal próbálja távozásra bírni – mert "bizonyos állás-profilokra a jövőben már nem lesz szükség és helyettük újakat hoznak létre".

A cég ígéretet tett arra, hogy a következő három évben folytatja a fiatalok kiképzését.

A Volkswagen csoport, ahová az Audi tartozik, közben azt ígéri, hogy a gyártósorokon dolgozó munkások állását 2029-ig garantálja és hogy a belsőégésű motorokról az elektromos motorokra való átállás költségei ellenére két számjegyű profitra számít.

A csoporton belül az Audi nyeresége az utóbbi időben a magasabb személyzeti költséget és a technológiai átállás miatt csökkent. Emellett a „dízelgate” néven elhíresült botrány miatt 800 ezer euro büntetést kellett fizetnie. A Financial Times szerint a Németországban 62 ezer embert alkalmazó cég két német üzemet alakít át az elektromos autók gyártására.

A cég vezetés bizakodó húrokat pengetve azt mondta, hogy

az Audi „agilisebb és hatékonyabb lesz, növekszik majd a termelékenység, a fenntarthatóság és a versenyképesség”.

Az Audin belüli munkavállalói tanács vezetője, Peter Mosch üdvözölte a gyártósoron dolgozókra vonatkozó garanciát, de azt mondta: „továbbra is magas szinten kell maradnia a cég profitmegosztásának”, hogy a dolgozók is részesüljenek a cég által várt profitnövekedésből.

Magyarországon – hivatalos bejelentés szerint – az Audi a motorgyártás növelésére készül. Viszont a belső égésű motorokat gyártó Győri üzemében is folyik az elektromos autógyártásra való átállás és már korábban lehetett tudni, hogy csak korlátozott számban hosszabbítja meg a cég a határozott idejű munkaszerződéseket.

Az FT megjegyzi, hogy a rivális Daimler két héttel ezelőtt jelentette be, hogy 10 százalékkal csökkenti a menedzserek számát és így 1,3 milliárd eurót spórol meg. A vállalat ugyanakkor elismerte, hogy az elektromos kocsikra való átállás a következő két évben jelentősen visszaveti majd a profitot.

Az Audi közben közölte, hogy évi 450 ezer autót állít majd elő ingolstadti üzemében és 225 ezret egy Stuttgart mellett gyárban. Ez azt jelenti, hogy az első üzemben 40 ezerrel kevesebb, míg a másodikban körülbelül ennyivel több kocsi gördül majd le a gyártósorról.

Kommentátorok megjegyzik, hogy

nehéz idők járnak az autóiparra, mert több fontos piacon – például Kínában – visszaesett a kereslet.

Ezzel párhuzamosan növekedtek a költségek az Európai Unió szigorodó emissziós előírásai nyomán, ami kikényszeríti az elektromos kocsikra való átállást – ez viszont költséges.

Közben nemcsak maguk az autógyártók, de beszállítóik is megszorításokra kényszerülnek: a Bosch és a Continental is több ezer állás megszüntetését jelentette be.

Címlapról ajánljuk
Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság

Gazdasági elemzők az Arénában: a „másnaposság” után hamarosan dinamikus pályára állhat a magyar gazdaság

Nagyjából a Magyar Nemzeti Bank várakozásainak megfelelő adatokat vár idén a magyar gazdaságtól Isépy Tamás, a Századvég makrogazdasági üzletágvezetője és Madár István, a Portfolio vezető makrogazdasági elemzője. Úgy vélik, az elmúlt időszak gazdasági válságainak egyik legfőbb tapasztalata, hogy sokkal több váratlan helyzetre kell felkészülnie a világnak.

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
Gigantikus amerikai fegyvercsomag készül Ukrajnának, hátrébb vonják az Abrams tankokat a frontról – Háborús híreink pénteken

Gigantikus amerikai fegyvercsomag készül Ukrajnának, hátrébb vonják az Abrams tankokat a frontról – Háborús híreink pénteken

A Politico értesülései szerint az Egyesült Államok pénteken egy 6 milliárd dolláros fegyvercsomagot jelenthet be Ukrajnának a nemrég elfogadott 60,8 milliárd dolláros keretből. A csomag tartalmaz majd Patriot légvédelmi rakétákat, tüzérségi lőszert, drónokat, drón elleni fegyvereket, illetve levegő-levegő rakétákat vadászgépekhez. Az AP két amerikai forrásra hivatkozva arról ír, hogy az ukránok hátrébb vonták a frontvonalról az amerikai Abrams tankokat, mivel az orosz drónok könnyen észreveszik és megtámadják őket.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×