eur:
408.13
usd:
387.35
bux:
77771.12
2024. november 18. hétfő Jenő
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója beszél a július végi Forma-1-es Magyar Nagydíjjal kapcsolatban tartott Egyenesen a Hungaroringre című sajtótájékoztatón a budapesti TERMINÁL Étterem és Bárban 2014. július 1-jén.
Nyitókép: MTI Fotó: Marjai János

Kormányzati döntést sürget Gyulay Zsolt a Forma–1-es Magyar Nagydíj jövőjéről

Szorít az idő, február végéig kellene dönteni a 2027-ben lejáró szerződés meghosszabbításáról, amely magába foglalná a pálya felújítását is – jelezte a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója. Gyulay Zsolt arról is beszélt, hogy akár 50 ezer jegyet is el tudnának még adni a 2023-as futam napjára, de már egy hónapja az összes belépő elfogyott, csak a pénteki és a szombati programra lehet bejutni.

Gyulay Zsolt szerint most sajnálhatják igazán, hogy nem tudnak további 50 ezer jegyet eladni, mert azok is gyorsan elkelnének. Mint fogalmazott, elképesztő az érdeklődés a Magyar Nagydíj iránt. De nemcsak itthon, hanem a külföldi pályák esetében is jól fogynak a jegyek, amin az F1-es világbajnokságot kereskedelmi jogait birtokló Liberty Média is felbátorodott, nagyobb követelményeket támasztva mind az új, mind a tradicionális pályákkal szemben – magyarázta az InfoRádiónak adott nagyinterjúban az elnök-vezérigazgató, megjegyezve: „mi is érezzük ezt a nyomást”.

Arra a kérdésre, hogy várható-e drasztikus jegyáremelés 2024-re – már csak az infláció és a nagy kereslet miatt –, Gyulay Zsolt azt válaszolta, hogy nem szeretnék, mert az emberek megszokták a mostani árakat, ráadásul euróban értékesítik a jegyeket. Sokkal lényegesebb kérdésnek tartja, hogy a 2027-ben lejáró szerződést meghosszabbítsák, hiszen az erre vonatkozó ajánlatot már megkapták, amelyre záros határidőn belül választ kellene adni.

Mint mondta, az a furcsa és nehéz helyzet állt elő a Hungaroring Sport Zrt. életében, hogy a 12 éves vezetése alatt öt alkalommal volt változás a tulajdonosi jogokat gyakorló tárcában vagy annak élén. Egyelőre Palkovics László lemondásával, illetve az ITM megszűnésével az Energiaügyi Minisztériumhoz kerültek, de még nem biztos, hogy ez lesz a végleges helyük,

a döntési mechanizmus lelassult.

Mindez nagyon rosszkor jött, hiszen a szerződés meghosszabbítására február végig van lehetőség, ehhez pedig az államnak garanciát kell vállalnia – hívta fel a figyelmet Gyulay Zsolt, azt is megjegyezve: már csak azért is fontos lenne a hosszabbítás, mert az indexálás, amely évente növeli a jogdíjat, jelentősen csökkenne, tehát nagyon sokat lehetne spórolni.

Ha meglesz a szerződés, abban vállalják, hogy 2025-ig a felújítást befejezik, a közműveken túl az épületeket is korszerűsítik, ami az idő rövidsége miatt már most sem kis teher. Reményeik szerint már az idei évben megvalósulhat az 1985-ben kialakított közművek elengedhetetlen felújítása.

"Arról nem beszélve, hogy milyen blama lenne, ha egy verseny alkalmával adódna gond, noha egy ilyen korú ingatlannál nem ritka az áramkimaradás vagy a csőtörés" – jegyezte meg.

A Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója arról is beszélt, hogy szíve szerint

nem tologatná a Magyar Nagydíj időpontját,

mert ha egyszer kiszorul a július végi idősávból, nagyon nehéz lesz visszakerülni.

Véleménye szerint kétszer tíz hónap alatt, vagyis akár két etapban meg lehetne valósítani a tervezett beruházásokat, benne az új paddockot is, amely egy 330 méter hosszú, háromszintes, föld alá nyúló épület, mert a mostani bokszok kialakítása nem felel meg a FIA-előírásoknak.

Gyulay Zsolt nagyon bízik abban, hogy egy-két héten belül lesz fejlemény, miután minden jel arra mutat, hogy előbb-utóbb megszületik a döntés arról, hogy a Hungaroring Sport Zrt. hova kerül.

„Ebben a helyzetben különösen is erős felhatalmazások kellenek, hiszen az idő szűk, és ha elszalasztjuk ezt az alkalmat, akkor bármi előfordulhat a mostani világban” – fogalmazott.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.18. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
Rengeteg kínai tőke áramlik Magyarországra, és éppen ez lehet az egyik fő kihívás Trump elnöksége idején

Rengeteg kínai tőke áramlik Magyarországra, és éppen ez lehet az egyik fő kihívás Trump elnöksége idején

2022-től 2024. szeptemberéig Magyarországra áramlott az összes kínai külföldi működőtőke több mint negyede, ami az európai kontinenst vette célba, és ezzel igyekszik a magyar kormány megtámogatni a recesszió-sújtotta gazdaságot – mutat rá vasárnapi körképében a Financial Times. A cikk egyik fő üzenete az, hogy a sok kínai tőkéből adódhat a nagy politikai mutatvány, hogy hogyan egyensúlyozzon az Orbán-kormány a kínai és az amerikai érdekek mentén, és közben a már bejelentett nagy autóipari beruházások lendületet is adjanak az EU-pénzek korlátozottsága miatt is szenvedő magyar gazdaságnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×