Ilyenkor mindenki fejleszt, és emiatt az erőviszonyok nem nagyon változnak. Jelentős átrendeződésre tehát nem lehet számítani - mondta Farkas Péter.
Hiába nyert legutóbb Kínában a McLaren Red Bull fölénye továbbra is egyértelmű. Azt a britek is elismerték, éppen ezen a héten, hogy Vettelék nyers értelembe véve körülbelül három-öt tizedmásodperccel gyorsabbak náluk - tette hozzá a szakíró.
A Red Bullnál egyébként azt ígérik - folytatta Farkas Péter -, hogy ezentúl náluk is rendesen fog működni a Kinetikus Energiaátalakító Rendszer (KERS) (A saját fejlesztésű rendszerükkel eddig szenvedtek), ami körönként újabb tizedmásodperceket jelenthet a javukra.
A csapatok korábban hagyományosan az európai szezon kezdetére készítették el a legnagyobb fejlesztéseiket. Ez némiképp megváltozott az elmúlt években, most már inkább folyamatosak az újítások, amelyeket a távol-keleti versenyeken is alkalmaznak - emlékeztetett a szakértő.
Ennek ellenére például, ha megnézzük a Ferrarit, elég komoly ráncfelvarrást végeznek az autójukon: új első és hátsó vezetőszárnyat és fékhűtő csatornát is kapnak a versenygépek - taglalta Farkas Péter.
Viszont az is az igazsághoz tartozik, hogy bár az olasz istállónál a múlt héten állítólag áttörést értek el, amikor megtalálták a szélcsatornájuk kalibrációs hibáját, ami eddig hátráltatta őket az aerodinamikai fejlesztésben, az Isztambulba hozott újításokat már korábban elkészítették. Ezért ők is bevallják, nem biztos, hogy olyan hatékonyak lesznek, mint ahogy remélték.
Szakértők szerint a Ferrari legalább két hónapot veszített a szélcsatorna pontatlan adatai miatt, és ezt nagyon hosszú időbe telik behozniuk. Hozzá kell tenni, hogy a Ferrari nem először kerül ilyen helyzetbe. Ráadásul itt nem egyszerűen arról van szó, hogy rossz volt a szélcsatorna. Õk maguk sem tagadják, hogy ha jól működik, akkor sem tudták volna az utolsó előszezoni tesztre elkészített fejlesztés-csomaggal utolérni a RedBullt és a McLarent - vélekedett Farkas Péter.
A Ferrarinál tehát koncepcionális gondok is vannak. Elsősorban az, hogy túlságosan konzervatívan fejlesztették az idei autójukat. Most már ők sem cáfolják, hogy kevesebb kockázatot vállaltak, mint az ellenfeleik. Habár azt ígérik, hogy a jövőben agresszívabbak lesznek, azt nem lehet előre megítélni, hogy a befektetett munka még az idén megtérül-e - összegezett a szakíró.
Hanganyag: Farkas Dávid