eur:
411.19
usd:
394.46
bux:
0
2024. december 27. péntek János
Hajduk Károly (b) Liliom és Szilágyi Csenge (j) Julika szerepében Molnár Ferenc Liliom című színdarabjának próbáján a fővárosi Vígszínházban 2018. december 11-én.
Nyitókép: Balogh Zoltán

Szilágyi Csenge: a színházban az a jó, hogy mindenki tiszta lappal indul

Szilágyi Csenge színművész néhány nappal ezelőtt a Ruttkai Éva-emlékgyűrűt, amelyet a Vígszínház társulata ítél oda titkos szavazással az év kiemelkedő művészi teljesítményéért.

„A kollégák elismerése valahogy mindig sokkal közelebb áll az ember szívéhez” – fogalmazott a színésznő. Szilágyi Csenge felidézte, hogy korábban az Ajtay Andor-emlékdíjat és a Varsányi Irén-emlékgyűrűt is a Vígszínház társulata szavazta meg neki. Mint mondta, munkatársai az egész évadban vele vannak, látják, hogyan dolgozik, milyen nehézségei vannak, miként próbál.

Legutóbbi szerepe Molnár Ferenc Liliomának Julija volt, és nagyon örül, hogy eljátszhatta, mert szerinte más rendező nem rá osztotta volna ezt a szerepet.

„A színházban az a jó, hogy mindenki tiszta lappal indul egy próbafolyamat elején”

– fogalmazott Szilágyi Csenge.

A darab rendezővel, ifj. Vidnyánszky Attilával korábban színészként dolgoztak együtt. A színésznő szerint rendezőként „nagyon határozott elképzeléssel rendelkezik, de mégis szabadságot ad”, színészként pedig „lecsupaszítja magát és előítéletek és koncepció nélkül áll oda”.

„Én azt érzem, hogy most nagyon a helyemen vagyok”

– jegyezte meg, hozzátéve: a Vígszínházban három játszóhely van, különböző befogadóképességekkel, így a színész több szereppel tréningben tudja magát tartani.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Cserhalmi György: „Nem vagyok hajlandó rosszul lenni!”

Cserhalmi György: „Nem vagyok hajlandó rosszul lenni!”

A magyar színház- és filmművészet megkerülhetetlen alakja, és bár mostanában csak ritkán tűnik fel a vásznon, de mégis jelen van. Azt mondja, akik kíváncsiak rá, megtalálják, de tanítani nem akar, csak beszélgetni. Cserhalmi György szerint egy időtálló alkotás és a szakmai párbeszéd legfőbb építőköve egyaránt a kölcsönös bizalom. Úgy véli, a színművészeknek a színház az anyukájuk, a film pedig a mostoha papájuk, aki „hol kedves, hol nem”.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×