Eltérő a kampánytaktika, ha összehasonlítjuk az amerikai demokraták és republikánusok korteshadjáratát.
Ahogy Will Rogers színész és társadalmi kommentátor megjegyezte: a politika olyan drága, hogy még az is sok pénzbe kerül, hogy valakit legyőzzenek. Egy másik mondás szerint ez egy olyan művészet, amelyben a szegényektől szavazatokat, a gazdagoktól támogatást kell szerezni, azzal az ígérettel, hogy megvédik az egyiket a másiktól. Tehát sokat számít, hogy a különböző jelöltek milyen ügyesen költik a kampányadományokat.
A mostani amerikai elnökválasztás idején úgy tűnik, hogy a demokraták a padlógázra léptek a digitális reklámok terén. A Financial Times elemzése szerint Kamala Harris és a demokraták tízszer annyi pénzt áldoznak az online térben, mint Donald Trump. A demokrata „fordulat” azután következett be, hogy az életkora miatt bírált Joe Biden elnök feladta újraválasztási terveit. Azóta a Harris-kampány 57 millió dollárt csengetett ki Google- és Meta-reklámokra. Mindeközben a korábban különösen magabiztos Donald Trump ennek töredékét, 5,6 millió dollárt.
Az elemzés szerint Trump a hagyományos médiára tartogatja a pénzt és azon keresztül akarja terjeszteni az üzenetét.
Nem lenne azonban fair Harris számlájára írni a demokraták digitális térben való nyomulását. Biden lelépéséig ugyanis már 139 millió dollárt költöttek online tartalmakra, ami már így is túlszárnyalta Trump költéseit ebben a médiatérben.
Az FT szerint a taktika eddig bevált, Harrisnak több pénzt sikerült becsalogatnia a kampánykasszába. Emiatt a korábban lefutottnak tűnő választás igen szorosnak ígérkezik. Ezzel párhuzamosan Harris már feljött Trump mellé, illetve meg is előzte néhány „billegő államban”, amely ide és oda is szavazhat, és amelyekért nagy csata folyik. Az FT szerint a jelenlegi alelnök immár többet költ hagyományos médiareklámokra is, mint Donald Trump.
Közben a republikánus jelölt, úgy tűnik, taktikát váltott az előző elnökválasztáshoz képest, amikor a kampány eme szakaszában ő is nagyságrendekkel többet – 139 millió dollárt – áldozott digitális reklámokra.
Azt, hogy látványosan visszafogta a költekezést, reklámszakemberek meglepve fogadták. „Mintha nem a választás napi siker lenne a játéktervben” – mondta az FT-nek egy Google-reklámokkal foglalkozó volt republikánus reklámigazgató.
Stratégák szerint Tump azért nem költ sokat digitális reklámokra, mert úgy érzi, hogy közszereplései által kaphat jelentős médiafigyelmet. És lehet, hogy felismerte: a Meta lépései, hogy visszaszorítsa a politikát a platformon, azt jelentik, hogy kevésbé fontos ott költekezni.