eur:
410.96
usd:
392.3
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
vasúti sín
Nyitókép: Pixabay

Utolért egy tehervonatot egy személyszállító Romániában, bekövetkezett a baj

Tucatnyi sérült utas, jelentős anyagi kár.

Romániában 12 utas megsérült, közülük négy kórházba került hétfő hajnalban, amikor az Arad és Bukarest között közlekedő gyorsvonat a Teleorman megyei Rosiorii de Vede térségében hátulról beleütközött az ugyanazon a vágányon ugyanabba az irányba közlekedő, gépkocsikat szállító tehervonatba.

A vasúti baleset körülményeiről az első nyolc órában egymásnak ellentmondó információkat közöltek a román hatóságok. A katasztrófavédelem (IGSU) már hajnalban ütközésről beszélt, és arról számolt be, hogy a sürgősségi hívóra érkezett bejelentés alapján "vörös riasztást" adott ki, vagyis a feltételezett tömegszerencsétlenség nagyszámú áldozatának ellátására készülve a környező megyékből mentőegységeit is a helyszínre küldte. Három mobil kórházat, 15 rohammentőt, nyolc mentőautót és a katasztrófavédelem öt, feszítő-vágóval és daruval felszerelt tűzoltókocsiját riasztották a balesethez.

Amikor azonban az IGSU hétfő reggeli tájékoztatása szerint "kiderült, hogy csak hirtelen vészfékezésről volt szó", lefújták a vörös riasztást, nyolc könnyebb sérültet a helyszínen elláttak, négy utast pedig nem életveszélyes fej- és végtagsérülésekkel a Rosiorii de Vede városi, illetve a megyeközpont Alexandria kórházaiba szállítottak. Az Arad-Bukarest gyorsvonat többi utasa a Budapestről ugyanazon az útvonalon később érkező nemzetközi vonattal folytatta útját a román fővárosba.

A román államvasutak (CFR) első közleményei szerint a két vonat nem ütközött össze, hanem a tehervonat utolsó néhány vagonjának a kisiklása miatt foglalt maradt a pálya, és a gyorsvonat mozdonyvezetője nem lassított idejében, így a vészfékezés sérüléseket és pánikot eredményezett az utasok között.

Laurentiu Dumitru, az vasúti balesetek kivizsgálásában illetékes ügynökség (Agifer) igazgatója csak a baleset után nyolc órával, a Digi 24 hírtelevíziónak nyilatkozva erősítette meg: "kétség sem fér hozzá", hogy ütközés történt.

Elmondta: a 280 utast szállító Arad-Bukarest gyorsvonat a piros jelzést figyelmen kívül hagyva utolérte a Ford gépkocsikat a konstancai kikötő felé szállító tehervonatot, és a két szerelvény olyan erővel ütközött össze, hogy a tehervonat utolsó három kocsija kisiklott, és az azokon szállított gépkocsik közül több is leesett és összetört.

A nyomozás későbbi szakaszában kell majd tisztázni, hogy a mozdonyvezető vagy a tilos jelzésen áthaladó vonat biztonsági rendszerei hozták-e működésbe a vészféket - tette hozzá a szakértő.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×